A gazdasági növekedés felgyorsulásával párhuzamosan tovább folytatódik a kínai autóipar szárnyalása, a legnagyobb gyártók pedig egyetértenek abban, hogy a legnagyobb ázsiai állam piacán hosszabb távon is tarható a rekord mértékű fejlődés.
A gyártók által feltételezett, óriási növekedési potenciált igazolja, hogy a területileg és lakosságilag is csak Kína töredékét jelentő Japánban az első hét hónapban az értékesített mennyiség 3,3 millió, szemben a kínai piac 5,5 millió darabos teljesítményével. Utóbbi érték az Európában és az Egyesült Államokban jellemző forgalmi adatoktól is jelentősen elmarad.
Kína esetében a forgalombővülés egyetlen gátló pontját az adhatja, hogy az állami berendezkedésből fakadóan az erős gazdasági növekedés nem feltétlenül jár együtt a széles néprétegek életszínvonalának emelkedésével. A jelenleg forgalomban lévő autók pedig már így is közlekedési káoszt okoznak a legnagyobb városokban.
Sokkoló törésteszt: csak kínai autót ne! (videóval)
Az autópiacon a legnagyobb részesedéssel továbbra is az európai és az amerikai gyártók rendelkeznek, a hazai gyártók picik, és csak azoknak van esélye a minőségi autógyártás elérésére, melyek valamelyik nagy gyártóval együttműködésben is gyártanak. Jelenleg jelentős mértékű kínai autóexportról nem beszélhetünk, a hazai gyártók által lehozott modellek minősége, ahogy azt néhány hónapja a Shenyang Brilliance középkategóriás limuzinjánál, a BS6-nál is láthattuk hagy még némi kívánnivalót maga után.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste Banknál 6,67%, a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A legnagyobb amerikai gyártók sem merészkedtek még manapság odáig, hogy a Kínában exportcélra, például az amerikai piacra gyártassanak. Itt persze a munkaerő-költségeken kívül más szempontok is rendkívül fontos szerepet játszanak, akár társadalmi szempontok is. Így pillanatnyilag minden kínai üzem, amely amerikai vállalatok kezén van a belső piacra gyárt.
A kínai piacon jelenleg a legnagyobb kereslet a kis értékű személygépkocsik iránt van, így a Ford, mely megkésve lépett be a piacra, dinamikus növekedését a Focusnak és a Fiestának köszönheti. A terepjárók és a jeepek iránt minimális a kereslet, mivel ezek a lakosság nagy része számára elérhetetlennek bizonyulnak. A kis- és kisközép kategóriás autók forgalma azonban szárnyal, a teljes forgalom pedig erőteljes, 27 százalékos növekedést mutat.

A legnagyobb kínai autógyártó, a Shanghai Automotive Group a General Motors és a Volkswagen számára is gyárt autókat, de legújabban saját fejlesztésű modellekkel is a nyilvánosság elé lépett. Az európai és amerikai autógyártók ekkor kezdték el kifogásolni először, hogy a kínai gyártók modelljei rendkívüli hasonlóságot mutatnak az ő általuk tervezetekkel. Bár a kínai kormány reakciójától tartva nem tettek semmi a másolás ellen.
-
Indul a szezon! Mire figyelj, ha most vásárolsz kerti bútort?
Az XXXLutz szakértői szerint folyamatosan nő az érdeklődés a kerti termékek iránt.
- Közös üzenetet küldött Varsó és Budapest Brüsszelbe - a nap hírei
- A házigazda bukkant rá a tolvajra, akit a rendőrök keltettek
- Ennyi havi nettót várnak el a magyarok végzettség és életkor szerint
- Martin Skrtel nem játszik többé - videó
- Visszatért a "nyugdíjas" spanyol király
- Danyiil Medvegyev megérti, de nem tartja fairnek a wimbledoni döntést
Sustainable World 2022
Portfolio Digital Transformation 2022
Külföldi piacra lépés 2022


