A gazdasági növekedés felgyorsulásával párhuzamosan tovább folytatódik a kínai autóipar szárnyalása, a legnagyobb gyártók pedig egyetértenek abban, hogy a legnagyobb ázsiai állam piacán hosszabb távon is tarható a rekord mértékű fejlődés.
A gyártók által feltételezett, óriási növekedési potenciált igazolja, hogy a területileg és lakosságilag is csak Kína töredékét jelentő Japánban az első hét hónapban az értékesített mennyiség 3,3 millió, szemben a kínai piac 5,5 millió darabos teljesítményével. Utóbbi érték az Európában és az Egyesült Államokban jellemző forgalmi adatoktól is jelentősen elmarad.
Kína esetében a forgalombővülés egyetlen gátló pontját az adhatja, hogy az állami berendezkedésből fakadóan az erős gazdasági növekedés nem feltétlenül jár együtt a széles néprétegek életszínvonalának emelkedésével. A jelenleg forgalomban lévő autók pedig már így is közlekedési káoszt okoznak a legnagyobb városokban.
Sokkoló törésteszt: csak kínai autót ne! (videóval)
Az autópiacon a legnagyobb részesedéssel továbbra is az európai és az amerikai gyártók rendelkeznek, a hazai gyártók picik, és csak azoknak van esélye a minőségi autógyártás elérésére, melyek valamelyik nagy gyártóval együttműködésben is gyártanak. Jelenleg jelentős mértékű kínai autóexportról nem beszélhetünk, a hazai gyártók által lehozott modellek minősége, ahogy azt néhány hónapja a Shenyang Brilliance középkategóriás limuzinjánál, a BS6-nál is láthattuk hagy még némi kívánnivalót maga után.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A legnagyobb amerikai gyártók sem merészkedtek még manapság odáig, hogy a Kínában exportcélra, például az amerikai piacra gyártassanak. Itt persze a munkaerő-költségeken kívül más szempontok is rendkívül fontos szerepet játszanak, akár társadalmi szempontok is. Így pillanatnyilag minden kínai üzem, amely amerikai vállalatok kezén van a belső piacra gyárt.
A kínai piacon jelenleg a legnagyobb kereslet a kis értékű személygépkocsik iránt van, így a Ford, mely megkésve lépett be a piacra, dinamikus növekedését a Focusnak és a Fiestának köszönheti. A terepjárók és a jeepek iránt minimális a kereslet, mivel ezek a lakosság nagy része számára elérhetetlennek bizonyulnak. A kis- és kisközép kategóriás autók forgalma azonban szárnyal, a teljes forgalom pedig erőteljes, 27 százalékos növekedést mutat.

A legnagyobb kínai autógyártó, a Shanghai Automotive Group a General Motors és a Volkswagen számára is gyárt autókat, de legújabban saját fejlesztésű modellekkel is a nyilvánosság elé lépett. Az európai és amerikai autógyártók ekkor kezdték el kifogásolni először, hogy a kínai gyártók modelljei rendkívüli hasonlóságot mutatnak az ő általuk tervezetekkel. Bár a kínai kormány reakciójától tartva nem tettek semmi a másolás ellen.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








