A hidegpárna miatt napokig marad a szürkeség, a karácsony pedig az átlagosnál melegebb lehet.
A turisták becsapásának különböző módjairól már sokat hallottunk, de mindig érdemes nyitva tartani a szemünket, nehogy pont mi legyünk a következő áldozat.
Zsebtolvajok? Koldusok? Túlságosan barátságos helyiek? Érdemes óvatosnak lenni, ha külföldre utazunk: a Just The Flight nevű utazási szakportál összegyűjtötte a leggyakoribb turista-átverési praktikákat, itt van 10 amelyet világszerte bevetnek a szemfüles fosztogatók.1. A fotós (Európa)
Amikor éppen képeket csinálsz a barátaiddal, egy kedves idegen felajánlja, hogy készít rólatok egy közös képet. A legjobb forgatókönyv, ha csak pénzt kér a segítségért, a legrosszabb esetben pedig elfut a telefonoddal vagy a fényképezőgépeddel.

2. A költséges taxisofőr (világszerte)
Néhány taxisofőr megpróbál tippeket adni, amiben kihasználja, hogy nem ismerjük a környéket. Ezért szándékosan hosszabb útvonalon visz minket, például kisebb mellékutcákban vagy olyan helyeken, ahol nagyobb a forgalom, ezért lassabb a közlekedés - így a végén többet fizethetünk.
3. Zsebtolvaj a vonaton és a metrón (Európa)
A tömött vonatokon, metrókon az egyik leggyakrabban előforduló probléma, hogy a zsebtolvajok kifosztanak. Az emberek gyakran közel állnak egymáshoz, és így nagyon egyszerű dolga van a tolvajnak, könnyen benyúlhat a zsebünkbe vagy a táskánkba.
4. Álhívás a hotel recepcióról (világszerte)
Az adatainkra vadászó tolvaj, úgy tesz, mintha a recepcióról hívná a hotelszobánkat, azt állítja, valami probléma van, és arra kér minket, hogy erősítsük meg a bankkártya adatainkat. A hívás az éjszaka közepén érkezik, mert akkor sokkal kevesebb az esélye, hogy személyesen lemenjünk adatot egyeztetni. A gyanútlan vendég több olyan adatot is megad amivel pénzt nyúlhatnak le a kártyájáról.
5. A lassan számoló (Európa)
Amikor a pénztáros próbál fájdalmasan lassan számolni, és gyakran még szünetet is tart, abban reménykedve, hogy elvesztjük a türelmünket és csak elfogadjuk a visszajárót. Azonban az sokkal kevesebb, mint amennyi járna nekünk.
6. A túlságosan kedves helyi (Európa)
A szimpatikus ember, aki beszéli a nyelvünket, felajánlja a segítségét, amikor éppen összezavarodva állunk a bank vagy jegy automata előtt. Nagyon segítőkésznek tűnik, de közben éppen a PIN-kódunkat próbálja megjegyezni, hogy később, mikor nem figyelünk, lenyúlja a bankkártyánkat, és pénzt vegyen fel. Máskor inkább csak elfut az ATM-nél kivett készpénzzel.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
7. A térképes (Európa)
Egy ember közeledik felénk, és úgy próbál térképet eladni, hogy kinyitja és azt jó közel teszi az arcunkhoz. Ez azonban csak elterelés, a cél az, hogy kizsebeljen.
8. A koldus (világszerte)
A koldus jellemzően egy idős vagy terhes hölgy, aki a kinézetével próbál bűntudatot ébreszteni bennünk, hogy átadjunk neki némi aprópénzt. Talán ez nem tűnik veszélyesnek, de pont ilyenkor figyelik ki, hol is tartjuk a pénztárcánk.
9. A zárt hotel (Európa)
A taxisofőrünk (aki az átverő) meggyőz minket, hogy az általunk választott hotel felújítás miatt zárva van, de éppen tud nekünk mutatni egy másik helyet, ahol maradhatunk. Természetesen az a hotel nevetségesen túlárazott és borzasztó helyen van. Számos esetben ezek a szálláshelyek lemásolják valamilyen híres hotel nevét, így csapják be a turistákat, akik azt hiszik a megfelelő helyre érkeztek, és csupán az interneten látott kép volt tévedés.

10. Figyelemeztető idegen (Európa)
A fosztogató egy nagyon segítőkész helyi, aki figyelmeztet minket, mert éppen most látta, hogy valakitől ellopták a pénztárcáját vagy a telefonját. Ekkor ő (vagy a cinkosa) kifigyeli, hogy hol ellenőrizzük a telefonunk vagy a pénztárcánk. Így később könnyebben kirabolhat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








