A Revolut közzétette első jelentését a pénzügyi bűncselekményekről és a fogyasztók biztonságáról.
Bár a fizikai bankkártyákat korai lenne még nyugdíjba küldeni, hosszabb távon jó eséllyel visszaszorulnak az okoseszközös fizetések, ugyanis kiemelkedő növekedést mutatnak - közölte a K&H. A pénzintézetnél a négy fizetési megoldás, a “digitális kvartett” - az Apple Pay, a Google Pay, a Garmin Pay, Xiaomi Pay - augusztusban átlépte a 3 milliós tranzakciószámot. Az év első nyolc hónapjában az összesített forgalom 212 százalékkal nőtt éves szinten, egy-egy okoseszközös fizetésre 6547 forintos költés jutott, ami 2,9 százalékos növekedés éves összevetésben.
Augusztusban a K&H-nál elérhető négyféle fizetési rendszerhez, az Apple Pay-hez, Google Pay-hez, a Garmin Pay-hez és a Xiaomi Pay-hez, vagyis a “digitális kvartetthez” köthető összesített forgalom 20,7 milliárd forintot tett ki, a tranzakciók száma pedig megközelítette a 3,1 milliót. Ez az összeget tekintve 140 százalékos, a tranzakciószámot nézve 118 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest, ami 2021 augusztusában 1,42 millió fizetésre 8,63 milliárd forint volt. A friss adatokból látható, hogy idén augusztusban szintlépés történt: először lépte át a tranzakciószám a 3 milliós határt.
Az év első nyolc hónapjában 125,5 milliárd forintot tett ki az összforgalom 19,2 millió fizetés révén, ami 212 és 203 százalékos többletnek felel meg a 6,3 millió fizetéssel elért több mint 40 milliárd forinttal.
Az adatok értékelésekor fontos megjegyezni, hogy az Apple Pay már 2019 végén elindult, míg a Google Pay tavaly áprilisban rajtolt a K&H-nál. 2021-ben a Garmin Pay és a Xiaomi Pay sem volt még egész évben elérhető, előbbivel tavaly ősz, utóbbival idén tavasz óta lehet fizetni. Így az idei adatokat ez a bázishatás is felhúzza, de a növekedési dinamika így is nagyon jelentősnek mondható
– mondta Árva András.
A pénzintézet részletes statisztikái szerint az idén januártól augusztus végéig a több mint 12 millió Apple Pay-fizetés több mint 83 milliárd forintot generált, ami 130 és 142 százalékos emelkedést jelent éves szinten, ezzel párhuzamosan a közel 7 millió Google Pay-tranzakcióra 41,5 milliárdos összeg jutott, ez pedig 544 és 605 százalékos emelkedésnek felel meg. A K&H-s összeállítás szerint egy-egy okoseszközös fizetés átlagos összege az idén közel 6550 forint volt, ez 2,9 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakára jellemző 6362 forintot.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az okoseszközös fizetéseknél tulajdonképpen egy virtuális bankkártya áll a háttérben, tehát a bankkártyák továbbra is fontos szerepet játszanak a mindennapi fizetésekben, ám valószínűsíthető, hogy fizikai társaik, ha lassan is, de visszaszorulnak hosszabb távon
– tette hozzá a K&H szakembere. Az okoseszközös fizetés területén további erőteljes emelkedésre lehet számítani, sokan ugyanis még nem is ismerik ezeket. Egy - 19-29 éves fiatalok körében végzett - reprezentatív kutatása arra jutott, hogy a két leggyakrabban használt fizetési megoldást, az Apple Pay-t és a Google Pay-t csak a 19-29 évesek fele ismeri, de több mint 30 százalékuk csak hallott róluk, ám nem tudja, mire valók.
Komolyan ez a legnépszerűbb emoji Magyarországon? Sokan nem is tudják, mit jelent valójában ez a jel
A mosolygó fej vajon kedves vagy negatív jelző? Mit jelenthet a vörös zászló, a bohóc vagy a barack?
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml