Magyarországon már november elejétől érezhetően nő a karácsonyi filmek iránti online érdeklődés a Google Trends adatai szerint.
Amikor új helyeken járunk, gyakran a Google-ben található vélemények jelentik a helyi tudásbázist - legyen szó a legjobb gluténmentes süteményt kínáló pékségről vagy egy közeli, élőzenés étteremről. Mivel naponta több millió véleményt tesznek közzé emberek a világ minden tájáról, a Google éjjel-nappal dolgozik azon, hogy a felületen található információk relevánsak és pontosak maradjanak. A nem helyénvaló tartalmak megelőzése érdekében végzett munka nagy része a színfalak mögött zajlik, a vállalat azonban most megmutatja, hogy mi történik a "közzététel" gomb megnyomása után egy véleménnyel.
Ahogy a világ változik, úgy változnak az vélemények tartalmát érintő szabályok is. Amikor például a kormányok és a vállalkozások elkezdték megkövetelni a koronavírus-vakcina igazolását bizonyos helyekre való belépés előtt, a Google további védelmet vezetett be, hogy eltávolítsa azokat a véleményeket, amelyek kritizálják a vállalkozást az egészségügyi és biztonsági szabályai miatt.
A tartalmat érintő szigorú szabályok megalkotása csak a kezdet - miután egy szabályzat elkészül, képzési anyag születik belőle - mind az üzemeltetők, mind az algoritmusok számára -, hogy a Google csapatai könnyebben megtalálják a szabályzatot sértő tartalmakat, és végső soron a Google-vélemények hasznosak és hitelesek maradjanak.
Miután egy felhasználó véleményt posztol, a poszt a moderációs rendszerébe érkezik meg, amely úgy működik, akár egy biztonsági őr. Ez a rendszer akadályozza meg, hogy sértő tartalmak kerüljenek fel a Google-ra. A vállalat mind a gépek, mind az emberek segítségét használja az vélemények szűrésére - a gépen könnyedén keresnek és ismernek fel mintázatokat, az emberek pedig hatékonyan képekesek a gépeket tanítani. Ha a rendszer nem talál a szabályozatot sértő tartalmat, a poszt néhány másodpercen belül megjelenik a platformon. A munka azonban nem ér véget itt, ugyanis a kereső rendszerei az vélemények megjelenése után is keresi a megkérdőjelezhető tartalmakat.
A cég a felhasználókra is számít, biztosítja számukra a sértő tartalmak jelentésének lehetőségét. A vállalat operátorai pedig folyamatosan dolgoznak azon, hogy felülvizsgálják ezeket - ha pedig a szabályzatnak ellentmondó tartalmat találnak, törlik a véleményt, vagy súlyosabb esetben felfüggesztik a felhasználó fiókját.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








