A karácsonyi halvásárlás sok háziasszony rémálma, de idén könnyebb a helyzet: egy interaktív halértékesítési térkép mutatja, hol lehet friss pontyot, harcsát és süllőt beszerezni közvetlenül...
Fellendítette a koronavírus-járvány a digitális szolgáltatások használatát, különösen a banki és telekommunikációs ügyintézést - közölte a McKinsey.
A nemzetközi tanácsadó cég reprezentatív felméréséből kiderül, hogy a magyarok háromnegyede használt legalább egy digitális szolgáltatást a kijárási korlátozások alatt, ami 21 százalékpontos emelkedés a járvány előtti időszakhoz viszonyítva. A járvány előtt egy ember általában egy digitális szolgáltatást használt, utána viszont átlagosan hármat-négyet.
Az adatok szerint leginkább a banki és a telekommunikációs szolgáltatások bővültek: előbbieket a megkérdezettek több mint fele, a megkérdezettek 57 százaléka vett igénybe, és 36 százalék vált aktív felhasználóvá a járvány alatt. Telekommunikációs szolgáltatást 47 százalék intézett online, és 32 százalék lett aktív a kritikus hónapokban.
A McKinsey digitális szakértője a bankok és telekommunikációs cégek vezető szerepét azzal magyarázza, hogy évek óta jelentős erőforrásokat fektetnek a digitális technológiákba. Azt várják, hogy más ágazatoknál, így az állami szolgáltatóknál és a kiskereskedelemben is felgyorsul a digitális átalakulás.
A digitális megoldásokat a fiatalok túlnyomó része, csaknem 90 százaléka már a járvány előtt is igénybe vette. Az 55 és 64 év közöttiek körében csak 42 százalék volt az online felhasználók aránya, ám mostanra ez is 66 százalékra ugrott. A digitális szolgáltatásokat nagyjából fele-fele arányban mobiltelefonon, illetve számítógépen keresztül vették igénybe az emberek. Az ügyfélélménnyel a válaszadók háromnegyede volt elégedett - írták.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Megállapították ugyanakkor azt is, hogy sokan továbbra sem használnak digitális szolgáltatásokat, mert túl bonyolultnak találják, vagy nem bíznak az ilyen megoldásokban, esetleg nem elérhető a közelükben. A folyamatok digitalizációja tehát nem elég, egyszerűsíteni kell a használatot, és javítani kell az ügyfélélményt - tanácsolják a vizsgálat készítői.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








