Azahriah szerint nem a siker hajszolásának, hanem a zene iránti szeretetnek és a kísérletezési vágynak kellene az alkotás fő motivációjának lennie.
Ezt nem tanítja meg rengeteg szülő a gyermekeinek a pénzről: egy életen át fizethetik az árát
Azt követően, hogy néhány héttel ezelőtt végigvettük 2024 sikerkönyveit, most a Pénzcentrum hetente jelentkező videóblogja, a CashTag saját könyvajánlóval jelentkezett, amelyben volt szó pénzügyi tudatosságról, befektetésekről, mentális egészségről, sok más mellett pedig terítékre került 2024 abszolút sikerkönyve, a Generációk harca is.
A közelmúltban számos alkalommal felmerült a kérdés, hogy van-e helye még a könyveknek, és egyáltalán az embereknek igénye még az olvasásra. Az internet megjelenésével, terjedésével a közösségi médiában az olvasás valamelyest háttérbe szorult, de ahogy a Pénzcentrum nemrég megjelent cikkéből is kiderül, a könyvpiac köszöni szépen, jól van. A cikk a magyar piacot vizsgálta a három nagy hazai könyvkereskedő, a Libri, a Líra és a Pagony statisztikái alapján.
A legújabb CashTag epizódban viszont a Pénzcentrum saját könyvajánlóját láthatjátok:
Az első könyv nem egy újonnan megjelent szerzemény. Egy világhírű bestsellerről van szó, több millió példány kelt el belőle. Az írója Robert Torough Keyosaki amerikai üzletember, író, tanár. A könyv pedig a "Gazdag papa, szegény papa".
Nagyon beszédes az alcím, ugyanis azt a kérdést teszi fel az író, hogy mit tanítanak a gazdag szülők a gyermekeiknek a pénzről, amit a szegények és a középosztálybeliek nem tanítanak meg. A leírás szerint a könyv lerombolja azt a mítoszt, mely szerint a magas jövedelem az egyetlen út a gazdagsághoz, és megmutatja azt, hogy miért nem várhatjuk el az iskolarendszertől, hogy megtanítsa a gyermekeinket a pénzzel bánni
– hallható a videóban.
A könyv egyik fő motívuma, amit a könyv körbejár, az az, hogy amíg a szegények a pénzért dolgoznak, addig a gazdagok a "pénzt dolgoztatják". Az író szerint legelső lépésként mindig a gondolkodást kell megváltoztatni a pénzzel kapcsolatban. Ez a megváltozott szemlélet szerinte még rossz anyagi körülmények között is sikerhez vezethet.
A második könyvnek az írója Mark Manson, aki egy ismert blogger. A népszerű írónak a könyve egy nagyon üde színfolt a rengeteg "pozitív gondolkodásra" biztató könyv között.
A könyv egyik fő üzenete, hogy az élet az igenis tele van rossz dolgokkal, ezt tudomásul kell venni, el kell fogadni. A könyvnek elképesztően nyers a nyelvezete, kíméletlen pofonokat oszt az olvasóknak. Mindezek miatt van egy erős döbbenet faktor, amikor az ember olvassa, de emellett így is nagyon hasznos a mondanivaló.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– hangzik az ajánlás.
A könyv legfőbb tanulsága, hogy egy csomó olyan dologgal foglalkozunk, ami viszi az energiát, de valójában nem ad hozzá az életünkhöz. Arra biztat mindenkit a könyv, hogy rá kell jönnünk arra, mire érdemes fordítani az energiáinkat.
Amiért most minden magyar odavan – Steigervald Krisztián: A generációk harca
A harmadik könyv írója, Steigervald Krisztián több alkalommal volt már a Cashtag vendége, sőt a Portfolio konferenciáján is volt már előadó. Tavaly pedig interjút készített vele a Pénzcentrum – akkor is ebben a témában szólalt meg a szakember, egészen pontosan azt tárgyaltuk ki, hogyan növeli még inkább a generációk közötti szakadékot a digitalizáció egyre gyorsuló folyamata. Az ismert generációkutató legújabb könyvének a címe nem meglepő módon az lett, hogy "A generációk harca, azaz hogyan értsük meg egymást?" – Nagyon aktuális és nagyon nehéz téma, talán pont a technika fejlődése miatt talán még sosem volt ekkora szakadék a generációk között.
A könyv bemutatja az ismert generációkat: veterán, boomer, baby boomer, x, y, z, alfa generációk sajátosságait, miképpen viszonyulnak egymáshoz, és hogy hogyan érthetnék meg egymást ezek a generációk, miközben teljesen másként nőnek fel ezek az emberek, mást hoznak magukkal a múltból, mások a traumáik, ráadásul tele vannak ezek a generációk igazságtalan sztereotípiákkal egymás irányába is, ami nem segíti a megértést.
Nem meglepő, hogy sikerkönyv lett, hiszen a téma jelenleg rengeteg embert érdekel: mindannyian keressük a kulcsát annak, mi okozhatta ezt az elképesztő különbséget gazdasági, politikai, kulturális, technológiai és még sok más értelemben a különböző generációk között, és persze annak is, hogy hogyan lehet ezt a problémát minél jobban kiküszöbölni.
Akit érdekelnek a válaszok erre a kérdésre, illetve szívesen hallaná a Pénzcentrum további könyvajánlóit a nyárra, mindenképpen nézze meg az aktuális CashTaget, illetve iratkozzon fel a folyamatosan frissülő, heti tartalmakért.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








