A bicskei gyermekotthon volt igazgatójának kilenc áldozata kapott kártérítést, több tízmilliós összegekről van szó.
Lecsapott a Médiatanács a Netflix-re: ennek a sorozatnak a korhatári besorolását módosították
Nem megfelelően klasszifikálta egy műsorszám Magyarországon is elérhető epizódjait a Netflix. A Médiatanács emiatt a holland társhatósághoz fordult, amelynek jelzésére változtatott az érintett sorozat korhatári jelölésén a streamingszolgáltató.
Állampolgári bejelentés alapján, a klasszifikációs rendelkezések érvényesülése szempontjából vizsgálta a Médiatanács a Netflix lekérhető (streaming) médiaszolgáltatáson elérhető, Locke & Key – Kulcs a zárját című sorozat 1. évadának 2. epizódját, amelyet „13+” korhatári jelöléssel tett elérhetővé Magyarországon a médiaszolgáltató. A testület szerint a műsorszámot a filmben található erőszakos szexuális jelenetek miatt magasabb korhatári kategóriába (18 éven aluliak számára nem ajánlott) kellett volna sorolni, ezért a hatósági ellenőrzés megállapításait továbbította a holland társhatóság, a CVDM részére.
A holland hivatal a teljes sorozatot megvizsgálta, és arról tájékoztatta az NMHH-t, hogy a sorozat Hollandiában elfogadott korhatári besorolása 16+, tehát az egyes epizódokat ezzel a jelzéssel kellene elérhetővé tenni Magyarországon is. A Netflix a vizsgálat nyomán 16+ jelölésre változtatta a műsorszám korhatár-besorolását a Magyarországon elérhető médiaszolgáltatásában is.
E heti ülésén a Médiatanács három esetben is szankciót alkalmazott jogsértő médiaszolgáltatókkal szemben. A Rádió Smile 2023. november 6–12. között nem teljesítette szerződéses vállalásait, mivel nem tett közzé megfelelő mennyiségű szöveges és zenei tartalmat, valamint közszolgálati célokat szolgáló műsorszámot, emellett megsértette a közszolgálati műsorszámok bemutatására fordított műsoridőre vonatkozó törvényi kötelezettségét is. Emiatt a médiaszolgáltatót, a Mosoly Média Nonprofit Kft.-t a testület a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére kötelezte.
A Tamási Rádió 2023. december 11–17. között sértette meg a szerződéses vállalásait azáltal, hogy nem tett közzé megfelelő mennyiségű közszolgálati, továbbá a helyi közélettel foglalkozó, illetve a mindennapi életet segítő műsorszámot, ami miatt a Tamási Rádió Kft.-t 70 000 forint bírsággal sújtotta a testület és emellett közlemény közzétételére kötelezte.
A Jazz TV. 2024. január 15–21. közötti műsorának hatósági ellenőrzése feltárta, hogy a 2024. január 17-én 15 óra 30 perctől közreadott Megnyitottunk című magazinműsorban bemutatott pincészet és annak kínálata olyan többletinformációk kíséretében került bemutatásra, ami a reklámokra jellemző módon segítette elő a vállalkozás népszerűsítését. Ezzel a médiaszolgáltató megsértette a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezést. A testület emiatt figyelmeztetésben részesítette a Jazz Televízió Kft.-t. A Médiatanács azt is megállapította, hogy a Jazz TV 2024. január 15–21. között megsértette a hatósági határozatban megállapított, napi rendszeres híradásra szánt minimális műsoridőre vonatkozó kötelezettségét, mivel a vizsgált műsorhéten egyáltalán nem adott közre hírműsorszámokat. Emiatt a Médiatanács 60 000 forint bírságot rótt ki a médiaszolgáltatóra a közlemény közzétételére kötelezés mellett.
A Médiatanács rendszeresen ellenőrzi a médiatörvény előírásainak betartását a reklámok közzététele során. A hatóság 2011 közepén létrehozott egy reklámadatbázist, amelynek keretében tartalomelemzésnek veti alá a legnézettebb televíziókban első alkalommal közreadott reklámokat. Az adatfelvételt közel száz szempont alapján végzik el, ami egyedülállónak számít hazánkban. Az NMHH Műsorfigyelő és -elemző Igazgatóságának elemzése szerint 2023-ban a vizsgált 77 médiaszolgáltató 5727 új reklámszpotot tett közzé több mint 8 millió alkalommal. Az első alkalommal bemutatott új reklámfilmek számát tekintve 2014 óta november számít a legerősebb hónapnak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ennek két oka van: az egyik a Black Friday, a másik a karácsony közelsége.
Kiderül a kutatásból az is, hogy a legtöbb új reklámot hétfőn adják közre, az év legerősebb napjának pedig november 1-je bizonyult 145 friss szpottal. A hirdetések átlagosan 20-30 másodperc hosszúak. Arra alapozva, hogy a háztartásokban a fogyasztói döntések többségét hagyományosan a nők hozzák meg, a reklámok nagyobbrészt őket szólították meg. A kiskorúakat célzó reklámok száma csökkent az előző évhez képest, a gyerekcsatornák nézői pedig leggyakrabban a nagy játékgyártók hirdetéseivel találkozhattak. A szépkorúakat leginkább gyógyhatású készítményekkel próbálják megszólítani a hirdetők, és az is megfigyelhető, hogy a korábbi évekhez hasonlóan az ezer és tízezer forint közötti értéket képviselő termékeket reklámozták leggyakrabban.
A reklámok szektor szerinti megoszlásában a kereskedelem dominált (42,7%), amit a gyógyhatású készítmények (13,8%), majd a szabadidő kategória (7,4%) követett. A legtöbbet szerepeltetett híresség 2023-ban is Csonka András volt, akit az egyik élelmiszerlánc reklámkampányában 91-féle szpotban is láthattak a nézők.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?
- Így kampányolt Budapesten Orbán Viktor - fotók
- Halálos dróntámadás érte a Khor Mort
- Vitézy Dávid: ez totális tévút lenne
- Van, ahol egyetlen ajánlással lehet valaki polgármester-jelölt
- Túlzásnak érezték az élettárs megölését, mást ajánlottak a nőnek