Az MNB két gyorskölcsönző intézmény több, aggályosnak ítélt általános szerződési feltételeit módosíttatta az érintett piaci szereplőkkel együttműködve.
Lezárult az átfogó versenyhatósági vizsgálat a TV-szolgáltatások piacán: a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztók igényeinek jobb kiszolgálása, és a verseny feltételeinek javítása érdekében több javaslatot is megfogalmazott, közöttük a szolgáltatóváltási folyamat további könnyítését.
A GVH közleménye szerint 2020 nyarán indítottak átfogó ágazati vizsgálatot a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán, mivel az ágazati szereplők egy része versenyproblémákat, illetve a piac rendellenes működését jelezte. A vizsgálat során több lépcsőben keresték meg a hazai médiaszolgáltatási és műsorterjesztési piac jelentősebb szereplőit: 18 hazai és külföldi székhelyű médiaszolgáltató cég, 11 műsorterjesztő vállalkozás és három hírközlési szakmai szervezet kapott több körben adatkérő végzéseket az eljárás során.
A vizsgálat szerint a magyar fogyasztók kifejezetten nehezen váltanak műsorterjesztési szolgáltatót. Ennek orvoslására a GVH javasolja a szolgáltatóváltási folyamat további könnyítését. A szolgáltatóváltásra vonatkozó jelenlegi szabályrendszer megfelelőnek tűnik, azonban annak gyakorlati megvalósítása problémákat vet fel. Érdemes lenne a szerződések megszüntetésére vonatkozó rendelkezések betartását szigorúbban is ellenőrizni vagy szankcionálni - jelezte a hatóság.
Az ágazati vizsgálatban áttekintett piaci viszonyok körében a GVH feltárta azt is, hogy az analóg műsorterjesztési szolgáltatások Magyarországon továbbra is jelentős arányban vannak jelen, ez kihatással van a műsorterjesztési szolgáltatók versenyhelyzetére.
A hatóság részletesen elemezte a lakosság elvárásait, a műsorterjesztők közötti verseny erősségét és költségeik alakulását, hogy olyan javaslatokat fogalmazhasson meg, amelyekkel a piaci verseny tovább élénkíthető a fogyasztók javára. Különös jelentőséget adott a vizsgálatnak a koronavírus-járvány, hiszen a szabadidős programlehetőségek beszűkülése fókuszba helyezte a televíziózást.
A kutatás alapján a magyar fogyasztók elsősorban az árak és a szolgáltatás minősége alapján választanak televíziós szolgáltatót, emellett fontos számukra a segítőkész, gyors ügyintézés és hibaelhárítás. Igényeiket legjobban a nagy méretű műsorterjesztők tudják kielégíteni, amelyekkel alapvetően elégedettek is.
A GVH árelemzése alapján minél nagyobb előfizetői bázissal rendelkezik egy műsorterjesztő, annál kedvezményesebb feltételekkel juthat beszerzési oldalon a televíziós csatornákhoz. Ez fogyasztói előnyöket is hordoz, hiszen az alacsonyabb beszerzési árak jellemzően megjelennek kedvezőbb előfizetési díjaikban is.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Magyarországon a nagy műsorterjesztők mellett több, kisebb fogyasztói kört kiszolgáló TV-szolgáltató működik. Annak érdekében, hogy a kisebb szereplők is kedvezőbb díjakért szerezhessék be a nézőknek sugárzott televíziós csatornákat, célszerű lehet közös fellépésük, a versenyjogi szabályok betartásával a GVH szerint.
A műsorterjesztők előfizetőszámainak alakulása azt mutatja, hogy a technológiai változások ellenére a lineáris televíziószolgáltatás iránti kereslet nem csökkent Magyarországon az elmúlt években. Ugyanakkor megfigyelhető a nagyobb műsorterjesztő cégek felé való elvándorlás. A kis műsorterjesztők 60 százalékánál jelentősen csökkent az előfizetőszáma az elmúlt öt évben.
A közepes műsorterjesztők együttes előfizetőszáma is enyhén csökkenő trendet mutatott, míg az országos lefedettségű három nagy műsorterjesztő (Digi, Telekom, Vodafone) együttes ügyfélszáma ezalatt folyamatosan nőtt. A versenyhivatal részletes szakmai javaslatait is tartalmazó jelentése, a piaci szereplőktől érkezett észrevételek összefoglalója, továbbá a közzétételt kérő vállalkozások érdemi észrevételeit tartalmazó dokumentumok elérhetők a hivatal honlapján.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Ha megáll a belső sáv az M0-son, máris kész a katasztrófa – videó
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal