A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
Hát elkezdődött: itt van feketén-fehéren a brutál lakásdrágulás, amit az Otthon Start indított be
A Duna House legfrissebb adatai szerint 2025 második negyedévében a vidéki ingatlanpiacon jelentős drágulás figyelhető meg: az értékesített ingatlanok 44%-a 600 ezer Ft/m² feletti árszinten kelt el, míg egy évvel korábban ez az arány még csupán 24% volt. Az 50 millió forint feletti ingatlantranzakciók aránya ezzel párhuzamosan csaknem megduplázódott (27%-ról 49%-ra). Az első lakásukat vásárlók aránya viszont stagnál az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A növekvő árak leginkább az első lakásukat vásárló fiatalokat érinthetik érzékenyen: nekik így egyre nehezebb belépni a lakáspiacra. A vidéki első lakásvásárlók aránya 2025 második negyedévére nem mutatott bővülést a 2024-es szinthez képest – sőt, a keleti országrész egyes régióiban mérsékelt csökkenés is tapasztalható.
„Az elmúlt egy évben a vidéki ingatlanpiac dinamikusan felzárkózott a fővároshoz. A kisebb városokban és a vármegyeszékhelyeken is általánossá vált a 600-800 ezer Ft/m²-es átlagos árszint, miközben az elérhető lakások aránya jelentősen csökkent a 40 millió forint alatti kategóriában” – értékelte a trendeket Szegő Péter, a Duna House vezető elemzője.
Az ingatlanméreteket tekintve vidéken továbbra is a 40-60 m² közötti lakások a legkeresettebbek, de egyre több tranzakció zajlik a 60-80 m²-es szegmensben. Beszédes adat az is, hogy a 160 m² feletti ingatlanok iránti kereslet egy év alatt több mint felére, 16%-ról 7%-ra esett vissza. A vállalat országos lakásárindexe 2025 második negyedévében elérte a 356 pontot – ez nominálértéken 9 pontos növekedés, reálértéken pedig 4 ponttal haladta meg az előző negyedéves szintet.
Különösen jelentős volt az árindex emelkedése nyugat-magyarországi (+37 pont) és kelet-magyarországi (+27 pont) téglaépítésű lakások esetében.
2025, második negyedév
- 600 ezer Ft/m² feletti vidéki adásvételek aránya: 24% → 44%
- 50 millió Ft feletti vidéki tranzakciók aránya: 27% → 49%
- 160 m² feletti vidéki ingatlanok aránya: 16% → 7%
- Első lakásvásárlók aránya vidéken: 25% körül stagnál
A vásárlói preferenciák egyre inkább a jó állapotú, azonnal költözhető kisebb lakások felé tolódnak. A keresletet azonban korlátozza a drágulás és az önerő előteremtésének nehézsége, amelyek együtt különösen a fiatal korosztály lakáshoz jutását nehezíthetik meg.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az Otthon Start ígérete és valósága
A szeptembertől induló Otthon Start Program célja éppen az, hogy enyhítse az első lakásukat vásárló fiatalok finanszírozási nehézségeit. A legfeljebb 3%-os kamattal kínált, államilag támogatott hitel ugyan kedvezőbb feltételeket biztosít a piaci konstrukciókhoz képest, ugyanakkor önmagában nem biztos, hogy érdemi áttörést hoz, mivel a jelentős önerő továbbra is megkerülhetetlen tényező marad, különösen a 40-50 millió forintos vidéki átlagárak mellett.
A program hosszú távú hatékonysága így elsősorban attól függ majd, hogy az igénylők mekkora tömege tud élni vele ténylegesen – és hogy ezzel párhuzamosan nem emelkednek-e nagyobb mértékben az ingatlanárak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







