Panyi Miklós, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára közölte, hogy két újabb otthon startos budapesti lakásfejlesztés indulhat.
Hajmeresztő csalási történetet tett közzé a rendőrség: négymilliót csaltak ki az újabb áldozattól
A nő még akkor is végig vonalban volt a csalóval, amikor a bankban intézte az új hozzáférését. Négymilliójába került a naivság.
Négymillió forintot tudott kicsalni egy gyanútlan áldozatból egy csaló Fejér vármegyében, a jól ismert módszerrel - erről a rendőrség számolt be saját honlapján. A csaló egy átverős szöveget használt, és még azt is állította, hogy a rendőrség egyik munkatársa.
A hívó azt állította, hogy feltörték az áldozat netbankját, és a kincstárjegyeit Kaposváron próbálják felhasználni. A „kibernyomozó” meggyőzte a nőt, hogy azonnal menjen be pénzintézetbe. Ehhez taxit is rendelt számára, mondván, majd „a rendőrség kifizeti” az utat. Az utazás végül 46 ezer forintjába került.
A fiókintézményben a nő új netbankhozzáférést nyitott, amelynek adatait átadta a csalónak telefonon, akivel végig vonalban maradt. A férfi ezután rávette, hogy a megtakarított pénzét egy megadott számlaszámra utalja át, közleményként azt írva: „unokám”. A hívó utasításai szerint a nő a tranzakció igazolását is el akarta küldeni, ám erre már nem került sor, mivel érvényes e-mail-címet sosem kapott, a telefonszám pedig azóta elérhetetlen.
A rendőrség azt írja, hogy érdemes néhány jó tanácsot megfogadni az áldozattá válás elkerülése érdekében:
- A rendőrség soha nem kér netbanki adatokat, jelszót, kódot, számlaszámot! Soha, semmilyen okból ne adjuk ki online bankoláshoz szükséges adatainkat telefonon.
- Ne dőljünk be annak, ha valaki „kibernyomozóként” hivatkozik magára!
- A rendőrség spha, semmilyen esetben nem kéri, hogy pénzt utaljunk át „biztonsági okokra” hivatkozva.
- Gyanús telefonhívás esetén mindig bontsuk a vonalat, és hivatalos rendőrségi elérhetőségen érdeklődjünk a további teendőkről, illetve jelentsük is be az esetet, hiszen ezzel segíteni tudjuk a rendőrök munkáját a csalók ellen.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








