A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Szűk határidőkkel, pluszköltségekkel és kivitelezői kapacitáshiánnyal kell az idei évben is szembenézniük azoknak, akik napelemes megújuló rendszerekkel szeretnék fedezni háztartásuk energiaigényeit. Iparági becslések szerint mintegy 100-120 ezer háztartási rendszer telepítésére lesz igény az idei évben, miközben a hazai vállalkozások éves átlag telepítési kapacitása 40-45 ezer rendszer között van. Eközben a vállalati szektorban leginkább az energiatárolási megoldások költsége, illetve elérhetősége okoz majd komoly fejtörést. A jelenlegi energiaárak mellett azonban még a megnövekedett költségekkel együtt is 2-3 éves megtérüléssel számolhatnak ezek a kiserőművek.
A tavalyi utolsó negyedév drasztikus szabályozásváltozásai amellett, hogy szinte tarthatatlan határidőkkel terhelték meg az amúgy is szakember és gyakran eszközkapacitás (inverterek, szolár panelek) hiánnyal küzdő vállalkozásokat, komoly fejfájást okoznak hazai pályázók tízezreinek. Bár a HET Napelem pályázatok nyerteseinek november óta újra küldik a támogatói okiratokat, azonban a legtöbben egyúttal már „le is csúsztak” a betáplálás lehetőségéről. Számukra tehát kiegészítő eszközökre – például energiatároló, hibrid inverter – lesz szükség, hogy megvalósíthassák a projektjeiket, ami olyan – igencsak tetemes – pluszköltség, amelyre nem vonatkozik a korábban elnyert támogatásuk.
Ez a piaci információk alapján mintegy 45 ezer pályázót érint. Ráadásul a megváltozott piaci helyzet és gazdasági bizonytalanság miatt sok kivitelező kihátrált a korábban megkötött szerződésekből. Ez tehát egy nagyon bizonytalan szegmens, amely a jövő évben valamilyen formában biztosan meg fog jelenni a magyar napelemes piacon.
Nem dőlhetnek hátra azok sem, akik „belefértek” a határidőbe
Az a mintegy 80 ezres érintetti kör sem ülhet a babérjain, akik november elsejéig még be tudták nyújtani a jelentkezésüket a betáplálást engedélyező rendszerben. Ők ugyanis amint megkapták a műszaki-gazdasági tájékoztatót – amiben az áramszolgáltató leírja, hogy a hálózat képes fogadni a betáplálni kívánt árammennyiséget –, 90 napjuk lesz, hogy benyújtsák a csatlakozási tervüket, amihez minden esetben tervezői jogosultsággal rendelkező villamosmérnök szükséges. „Itt jön az újabb „őrület” a napelemes piacon. Becsléseink szerint ugyanis az ebben az utolsó rohamban beadott kérelmek 80-90 százaléka mögött jelenleg nincsen kivitelező” – mutat rá egy jelentős problémára Szarka Zoltán, az Assix Intersolar üzletfejlesztési igazgatója.
Egy csatlakozási terv elkészítéséhez helyszíni felmérés szükséges, és olyan adatokat is meg kell adni, mint például, hogy hol van az épület, hol lesznek elhelyezve maguk a panelek, milyen típusú lesz az inverter, milyen nyomvonalon fogják bekötni a rendszert, milyen egyéb más védelmi kapcsolók szükségesek, és még sorolhatnánk. Tekintettel arra, hogy a fent említett 80 ezres szám nagyjából kétszerese a jelenlegi hazai éves telepítési kapacitásnak, érdemes minél hamarabb leszerződni kivitelező céggel, mert egészen biztos, hogy néhány hónap alatt, a teljes telepítői kapacitást lekötik
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
– hívja fel a pályázók figyelmét az Assix Intersolar Üzletfejlesztési Igazgatója
A vállalati naperőmű piacon is sok projekt várható
Ami a vállalati napenergia piacot illeti, a háztartási felhasználókkal szemben a jelenlegi energiaárak mellett egy átlagos közepes méretű vállalkozásnak még a költséges energiatárolós megoldásokkal is másfél-, három éven belül megtérülő beruházásról beszélünk. Ezek a rendszerek már valódi kiserőművek, ezért komoly kalkulációkat, tervezést és gondos, profi kivitelezést igényelnek. Ez a trend mindenképpen konszolidálni fogja az elmúlt években megjelent szereplők tekintetében eléggé túlhevült napelemes vállalati piacot. A fentiek tekintetében jól látható, hogy a hazai napelemes piac - mind vonzó munkalehetőség, mind pedig projektek terén -, tartogat magában még potenciált az előttünk álló egy-két évben.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







