Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
Gyakran mondják a hozzáértő nagymamák, hogy ha nem áll meg benne a kanál, akkor az nem szilvalekvár – sz igaz is a híres szatmári szilvalekvárra. A szatmári-féle klasszikus szilvalekvárt készíttett el apró módosításokkal a HelloVidék. Nézzük, hogyan készítsük sütőben és fazékban!
Fazékban vagy sütőben érdemes készíteni a szilvalekvárt? Milyen fűszerek illenek a szilvához és milyen más gyümölcsökkel, vagy talán zöldségekkel érdemes párosítani a szilvát? Mikor és hogyan szüreteljük le a szilvát, hogyan tároljuk és dolgozzuk fel őket? Mire figyeljünk oda a szilvafa gondozása során, hogy a lehető legideálisabb terméshozammal tervezhessünk a szilvaszezonra?
Tisztítsuk meg a szilvákat minden szennyeződéstől, nyissuk fel őket és távolítsuk el a gyümölcsök magjait. Kockázzuk fel őket kisebb darabokra, majd egyszerűen tegyük az egészet egy jó nagy lábasba és kezdjük kis lángon főzni, folyamatos kevergetés mellett – a szilva hamarosan levet ereszt. 4-5 óra alatt a szilvánk teljesen elpépesedik, besűrűsödik – ne feledkezzünk meg a kevergetésről, mert az alja leéghet! Hagyományosan a szilvalekvárt egészen addig főzzük, „míg a kanál meg nem áll benne” – nos, ez azért egy kis túlzás, a lekvár nyugodtan lehet folyékony, hiszen ahogy kihűl, kissé sűrűsödik az üvegben.
Hozzávalók
- 3 kg érett szilva (nemtudom szilva, besztercei vagy más magyar fajta)
- ízlés szerint fahéj, vanília vagy más fűszerek
A lekvárt sütőben is el lehet készíteni. Hogy hogyan, illetve hogy milyen szilvafélék őshonosak Magyarországon, miért ilyen híres a szatmári szilvalekvár, és hogyan kell gondozni a szilvafát a HelloVidék cikkében olvasható.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








