Magyarországon már november elejétől érezhetően nő a karácsonyi filmek iránti online érdeklődés a Google Trends adatai szerint.
Európai uniós viszonylatban Magyarországon igencsak sokan aktívak az online közösségi terekben. A 16-74 éves korosztályban az ötödik "legfüggőbbek" vagyunk, de az időseink, azaz 65-74 éves korosztályban is kiemelkedő a jelenlétünk az online terekben.
A 16-74 éves EU lakosság 54 százaléka használt valamilyen közösségi oldalt 2019-ben. Ez az arány 18 százalékkal magasabb, mint az első méréskor 2011-ben - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. A felmérés közösségi hálózati részvételnek tekint olyan tevékenységeket, mint például egy felhasználói profil létrehozása, üzenetek küldése ezeken a felületeken vagy bármilyen egyéb hozzájárulást a közösségi hálózatokban.
Az Európai Unióban messze a dánok a legnagyobb közösségi oldal bűvölők, ott a felmérésben szereplő korosztályból több mint 80 százaléknyian (!) aktív felhasználói a közösségi oldalaknak, de szintén magasak az arányszámok Belgiumban (76%), Cipruson (71%), illetve Svédországban (71%) és Máltán (71%) is.
Na, de azért van még egy ország, ami éppen csak a 70 százalék alatt maradt, ez pedig Magyarország. Ahogy a statisztikából kiolvasható, hazánkban majd minden 7. 16-74 éves ember tevékenykedett valamit, valamilyen közösségi oldalon 2019-ben, a megkérdezésük előtti 3 hónapban.
A magyar eredmény egyébként 15 százalékkal van az EU-átlag fölött, ami 54 százalékos. Érdekes, hogy ezalatt 6 ország is található, az pedig talán még érdekesebb, hogy Olaszország és Franciaország messze a lista végén kullog a maga 42 százalékával. Tehát míg az említett korosztályból Dániában 10-ből 8 ember aktív kapcsolatban van a közösségi online felületeken, addig Franciaországban, illetve Olaszországban ez csak 10-ből 4 emberről mondható el.
Nézd meg a neten, mama!
A statisztikákból kiderült az is, hogy a 16-24 éveseknél miként alakult a helyzet. Itt értelemszerűen jóval magasabbak az arányok, egészen pontosan 17 EU-s országban 90 százalék vagy afölötti az arány. - Magyarországon 93 - De azért Olaszországban és Franciaországban 80 százalék alatt vannak a számok, egészen pontosan 74 és 73.
A fiatal felnőttek mellett természetesen az idős korosztályra is külön mértek a statisztikai hivatal emberei, ebből pedig az derült ki, hogy a 65-74 éves korosztály majd 20 százaléka, egészen pontosan 18 százaléka használ valamilyen közösségi oldalt. Azaz csaknem minden ötödik idős ember.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nem meglepő módon az idősek körében, akárcsak a 16-74 éves korosztályban, a dánok végeztek az élen, ott az idősek 56 százaléka aktív online közösségi felhasználó. De magasak az arányszámok Belgiumban és Hollandiában is. Más országokhoz képest Magyarország sem szerepelt rosszul, ami az időskori, online közösségi tevékenységet illeti. Hazánkban a 65-74 éves emberek
Ez 8 százalékkal van az EU-s átlag fölött, és azt jelenti, hogy minden 4. idős honfitársunk valószínűleg fenn van valamelyik online közösségi felületen. Ezzel egyébként az EU-ban holtversenyben a máltaiakkal a 7. helyen végeztünk a teljes listán.
Aminek a végén egyébként Bulgária tanyázik az ottani idősek csupán 9 százaléka aktív valamilyen platformon, de Olaszországban, Görögországban, Csehországban és Horvátországban sem olyan jó a helyzet. Mindegyik országban ugyanis csupán az idősek 12 százaléka aktív online közösségi térben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








