Egy friss kutatás szerint az Európai Unió gazdaságilag fejlettebb tagállamaiban szoros összefüggés mutatható ki az innovációs képességek és a fenntarthatósági teljesítmény között.
Az előzetes adatok szerint 2020 első négy hónapjában a születések száma 5,5%-kal több, a halálozásoké 6,4%-kal kevesebb volt, mint 2019 azonos időszakában. Ez azt jelenti, hogy a járvány ellenére kevesebben haltak meg, mint a korábbi év azonos január-áprilisi időszakában.
A természetes fogyás 23%-kal, 4577 fővel csökkent a 2019. január-áprilisihoz képest. 2020 áprilisában az élveszületések száma 2,2%-kal, a halálozásoké 1,3%-kal nőtt az előző év azonos hónapjához képest. Tehát áprilisban mégis többen haltak meg, mint a korábbi évben, viszont összességében ez az eltérés nem számottevő.
2020. áprilisában 7047 gyermek jött világra, ami 150 újszülöttel, 2,2%-kal több, mint 2019 áprilisában és 10 411 fő vesztette életét, ez 136 elhunyttal, 1,3%-kal több az egy évvel korábbinál. A halálozások és a születések közel azonos számban emelkedtek, ennek következtében a havi természetes fogyás a 2019. áprilisi 3378-cal szemben 3364 fő volt, ami mindössze 0,4%-os csökkenést jelent.
Érdekes adat, hogy a kijárási korlátozások ellenére a házasságkötések száma emelkedett, 3920 pár lépett frigyre, 8,8%-kal, 318-cal több a 2019. áprilisinál. Azt már korábban is megállapítottuk, hogy a babaváró hitel 2019. júliusi bevezetése drasztikusan növelte a házasságkötések számát, és hogy 2020 januárjában sem volt már akkora a visszaesés, mint a korábbi évek azonos időszakában. Nem volt akkora visszaesés télen, és meredekebben indult a tavaszi felívelés.
2020. január-április
Ha az év első négy hónapjának adatait nézzük: 29 280 gyermek jött világra, ami 1522-vel, 5,5%-kal több a 2019. január-áprilisi születésszámnál. Ezen belül január-februárban 8,8, március-áprilisban pedig 2,1%-kal több volt az élveszületések száma 2019 azonos hónapjaihoz képest. A teljes termékenységi arányszám 1 nőre számított becsült értéke 1,49 volt a 2019 első négy hónapjára számított 1,41-hoz képest.
45 015-en haltak meg, 6,4%-kal, 3055-tel kevesebben, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban. A csökkenés hátterében a tavalyihoz képest az idei évben alacsonyabb szinten tetőző influenzajárvány állhatott.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A halálozások számának csökkenése, valamint a születések számának emelkedése következtében a természetes fogyás a 2019. január-áprilisi 20 312 fővel szemben 15 735 fő volt, ami 23%-os mérséklődést jelent.
Januárban 97, februárban 140, márciusban 77, áprilisban pedig 8,8%-kal több frigyet regisztráltak, mint 2019 azonos hónapjaiban. A kisebb mértékű áprilisi növekedés hátterében a koronavírus-járvány miatt bevezetett, a csoportos rendezvényeket korlátozó intézkedések állhattak.
Ezer lakosra 9,1 élveszületés és 13,9 halálozás jutott. Az előbbi 0,4 ezrelékponttal magasabb, utóbbi 1,0 ezrelékponttal alacsonyabb volt a 2019. január-áprilisi időszakhoz képest. Mindezek következtében a természetes fogyás 4,9 ezrelékes értéke 1,5 ezrelékponttal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál. 2020. január-áprilisban ezer élveszületésre 3,9 csecsemőhalálozás jutott, ami 0,4 ezrelékpontos csökkenés az előző év január-áprilisihoz viszonyítva. A házasságkötési arányszám 5,0 ezrelék volt, 2,0 ezrelékponttal több 2019 azonos időszakához képest.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








