Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Tavasszal hagyományosan élénkül a balatoni üdülők iránti kereslet, ám idén kérdéses, hogy a járvány hogyan érinti a hazai nyaralószezon alakulását. A szakértők a Balaton különböző partjairól eltérően nyilatkoznak: míg egyes településeken továbbra is nagy a kereslet, addig más helységek esetén 80 százalékkal visszaesett az érdeklődés. A szakértők megvizsgálták, mi várhat idén a nyaralók piacára.
Nem egységesen érintik a Balaton környezetét a járvány miatti ingatlanpiaci változások. A déli part kiemelt településein (mint például Siófokon, Zamárdin, Fonyódon, Balatonlellén vagy Balatonszemesen) lévő beruházói projektek nagy százaléka a belföldi turizmusra épít, azonban a jelenlegi járvány következtében a piac befagyott, márciusban a nyaralók iránti érdeklődés az előző évekhez mérten jelentősen, körülbelül 80 százalékkal csökkent.
"A kereslet a Balaton-parti nyaralók iránt jelenleg csekély, a befektetők láthatóan kivárnak. Az utóbbi években a fejlesztői igény jóval nagyobb volt, mint amit a hazai építőipar elő tudott volna állítani, a beruházókat ugyanis motiválta a tény, hogy a lakások többségét el lehetett adni. A válság azonban visszaszoríthatja a vevői érdeklődéseket, ez pedig a fejlesztésekre is visszahat" - mondta Katona Tamás, az OTP Ingatlanpont siófoki irodájának vezető értékesítési tanácsadója. "Elképzelhető, hogy bizonyos piacokon árcsökkenés lesz, de jelentős árváltozásra valószínűleg nem kell számítanunk, hiszen a déli parton és környékén az elmúlt években a nagyberuházók több évig tartó minőségi fejlesztésekbe fektettek, amelyek magas előállítási költségekkel jártak" - tette hozzá.
A kisbefektetők továbbra is keresik a lehetőségeket
Láthatóan a 10-15 millió forintos megtakarítással rendelkező kisbefektetők a kisebb balatoni települések felé mozdulnak, és az ott található, kisebb alapterületű, panoráma nélküli és olcsóbb üdülőket, illetve újra a használt nyaralókat keresik. Katona Tamás rámutatott: "egy újépítésű, balatonföldvári társasüdülőben például átlagosan 20-23 négyzetméteres alapterületű nyaralók kelendőek, hiszen a kisbefektetők ingatlanvásárlási szándéka továbbra is magas, ők a megtakarításukat inkább újépítésű üdülőkbe fektetik. Emellett Balatonföldváron és más városokban is vitorláskikötő-fejlesztések kezdődnek, ami fellendítheti e települések turizmusát, ahogy a Balaton északkeleti részén jövő évre tervezett felújított vasúti pályák és állomások átadása is."
A vezető értékesítési tanácsadó szerint, akik tavasszal szerettek volna nyaralót vásárolni, kivárják a nyarat; a legrosszabb forgatókönyv szerint, ha őszig kitart a járvány, a jó időjárás elmúltával csak a következő szezonban várható ismét nagyobb vásárlói kedv.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nyugaton a helyzet változatlan
Ezzel ellentétben a tó nyugati és északi részén, Keszthely és Tapolca vonzáskörzetében nincs változás a keresleti oldalon. Míg Keszthelyen a nyaralókat, Tapolcán a kisebb értékű építési telkeket továbbra is keresik; ezeken a településeken általában nem befektetési szándékkal vásárolnak lakóingatlanokat. Itt tehát nincs jele annak, hogy a járvánnyal visszaesne a vásárlói kedv.
"Kicsit szűrt a nyugati parti piac, mivel azokból a vásárlókból van jelenleg több, akiknek már konkrét elképzelésük van a megvásárolandó ingatlanról, a "kíváncsiskodók" jelenleg kevesebben vannak. Közvetlenül a Balaton-parton magasak az árak, emiatt a vásárlók inkább az agglomerációt választják, a parttól 4-15 kilométer távolságban keresnek olcsóbb lakóingatlanokat. A siófoki oldal hátránya, hogy kisebb agglomerációval rendelkezik, ezért is jelentősebb a partszakaszok közötti különbség" - mutatott rá Tóth Tibor, a keszthelyi OTP Ingatlanpont iroda vezetője.
Új vevőkör a nyaralópiacon?
Habár az OTP Ingatlanpont szakértői egyelőre még nem látják jelét annak, hogy a kényszertávmunka fellendítené a nyaralók iránti érdeklődést, elképzelhető, hogy egy új, távmunkát végző vásárlói kör is kialakul a jövőben. Az otthoni munkavégzéssel ugyanis megnőhet az az idő, amelyet a tulajdonosok üdülőikben tölthetnek, kiegyenlítve ezzel a nyaralók magas fenntartási költségeit, így sokakat akár ez is ingatlanvásárlásra ösztönözhet a balatoni nyaralóvárosokban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








