Panyi Miklós, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára közölte, hogy két újabb otthon startos budapesti lakásfejlesztés indulhat.
Lakáseladók számára sokszor okoz fejtörést pontosan meghatározni ingatlanuk piaci értékét. Kevés objektív támpont áll rendelkezésükre az eligazodáshoz, ezért a legtöbb esetben akár több millió forinttal túlárazzák lakásukat. Az erkély, a felvonó, a szigetelés, a parkoló és a minőségi berendezés, ami akár egyenként százezrekkel hajtja felfelé az ingatlan árát.
Az eladásra szánt lakás árát rendkívül sok összetevő határozza meg. Az eladók nincsenek könnyű helyzetben ingatlanuk meghirdetésekor, hiszen nem lehetnek biztosak abban, hogy lakásuk paraméterei, vagy különleges tulajdonságai valóban értéknövelő tényezők-e. Sokszor előfordul, hogy az érzelmi kötődés, a saját ízlésnek megfelelő kialakítás miatt az eladók a valós értéknél jóval többre árazzák ingatlanukat. Tájékozódásképpen megnézhetik a környéken árult hasonló lakások árát, megkérdezhetik szomszédjukat, de egyik esetben sem garantált a valós árképzés.
A lift és szigetelés sokat dob az áron
Számos tényező növelheti a lakás értékét. Belvárosi, de nem forgalmas útra néző ingatlanok esetében nagy fegyvertény az erkély: jó kilátásúnál az ingatlan négyzetméterárának akár felét is elkérheti egy négyzetméternyi teraszért az eladó. Ugyanez kertvárosban, vagy például a túl nagy méret ugyanakkor már nem feltétlenül jelent ekkora értéket. Az OTP Ingatlanpont szakértői szerint a társasházak esetében a lift szintén fontos tényező. Bár a földszinti lakások népszerűsége egyre növekszik, de még mindig az emeleti lakások a keresettebbek.
Lift nélküli házban egy első emeleti lakás 5 százalékkal is többet érhet, mint egy harmadik emeleti. Felvonó beépítésével azonban rögtön megfordulhat az arány, és a 3. emeleti ingatlan lesz nagyjából ugyanennyivel értékesebb. A társasház esztétikai állapota is számít, a felújított és épületgépészetileg is modernizált házban jobb alkupozícióból indulhat az eladó. Házgyári ingatlanok esetében a panelprogramban felújított, szigetelt és külön mérőkkel felszerelt lakások akár 10-15 százalékkal is többet érhetnek. Belvárosban vagy fizető parkoló zónában egy, akár nem saját tulajdonú, de szokásjog alapján használt parkolóhely is milliós nagyságrendet képvisel. A privát, saját tulajdonú garázs pedig általában többmilliós tétel.
- javasolja Valkó Dávid az OTP Ingatlanpont vezető elemzője.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Tipikus árképzési hiba, ha a tulajdonos túl nagy jelentőséget tulajdonít egyedi berendezési tárgyainak, vagy a saját ízlése szerint, igényesen kialakított beépített bútorzatnak. Kicsi az esély ugyanis, hogy olyan vásárlót fog találni az ingatlanra, akinek ugyanolyan egyedi megoldásra van szüksége. Ugyanakkor mindezek egyértelmű alkupotenciált jelenthetnek a szerződéskor, illetve növelhetik az érdeklődők számát, gyorsíthatják az eladást. A minőségi berendezések, mint például a mosogatógép, beépített konyhagépek, exkluzív szaniterek, vagy újabban az okosmegoldások, napelem, vagy hőszivattyús fűtési mód, még ha nem is újkori áron, de legtöbbször érvényesíthetők az árban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








