Olyan sok – főként napelemes erőművi engedélyes várja, hogy csatlakozhasson a villamosenergia-hálózathoz, hogy 2029-nél hamarabb aligha létesülhet új szélturbina.
Mennyivel fizetnél többet egy olyan termékért, amelyet kizárólag tiszta energiák felhasználásával készítettek? Váltanál bankot, csak azért, hogy egy környezettudatos pénzintézet kezelje pénzügyeidet? Mindeddig a fogyasztóknak meglehetősen korlátozott lehetőségei mutatkoztak arra, hogy ilyen döntéseket hozhassanak meg, de a jövőben ez változni fog. A "Windmade"nevű szervezet, illetve védjegy a jövőben gyors eligazodást kínál a bolygójukért aggódó fogyasztók számára.
Érdekes kezdeményezés indult útjára az elmúlt hónapokban a szélenergia népszerűsítésére. A megújuló energiák támogatása legtöbb esetben közvetlenül, valamilyen állami jellegű dotációval valósul meg (termelési támogatás, beruházási támogatás, adókedvezmény stb.), míg a Windmade szervezet, védjegy megalkotói egy teljesen ellentétes szemléletet követve a fogyasztói öntudatra alapozzák elképzelésieket, és a társaságokat igyekeznek meggyőzni arról, hogy érdemes befektetni a megújuló energiákba.
A Windmade szervezet létrehozói úgy kívánják a szélenergia iránti keresletet erősíteni, hogy "megfogható" értéket teremtenek a tisztaenergia-hasznosításból. Az ötletgazdák olyan korábbi, társadalmi szempontból pozitív (értékkel bíró) példákat vettek alapul, mint az "újrahasznosítás"- népszerűsítést tevő szimbólum alkalmazása vagy a fair-trade mozgalom.
A Windmade alapkoncepciója, hogy a környezettudatos fogyasztók hajlandók előnyben részesíteni azon szolgáltatásokat és termékeket, amelyek mögött tiszta energia felhasználás rejlik. Tehát ezen keresztül egyre nagyobb keresletet lehet generálni a tiszta (szél)áram iránt, amennyiben ezt sikerül azonosítható, a fogyasztók számára megfogható értékké tenni. A csatlakozó társaságok számára ez első sorban marketing célokat képes szolgálni, ami mellett a szélenergetikai/megújuló vállalatok az erősödő keresletből profitálhatnak.
A Windmade megrendelésére készült globális közvélemény-kutatás szerint, amelyben 31 ezer ember kérdeztek meg, a fogyasztók kétharmada választana inkább olyan terméket/szolgáltatást, amelynek előállítása környezetbarát módon történt, és ezért hajlandók lennének többet is fizetni.
A védjegy használata egyelőre csak társasági szinten indult el, vagyis a csatlakozó vállalkozások kommunikációjuk során a Windmade szimbólum feltüntetésével jelezhetik, hogy elkötelezettek a tiszta energia-felhasználás iránt. 2012-re várhatóan kidolgozzák azt a kritériumrendszert is, aminek megfelelve a vállalkozások termékeiken is feltüntethetik a védjegyet, így a fogyasztók majd a termékek között is kiválaszthatják majd azokat az árukat, amelyek előállításához megújuló energiát használtak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Windmade kezdeményezéshez azok a vállalkozások kapcsolódhatnak, illetve szerezhetnek tanúsítást a védjegy használatára, amelyek teljes energia-felhasználásukban legalább 20%-os súllyal szerepel a villamos energia, és ezen belül a szélenergiából származó áram aránya eléri a 25%-ot. A védjegy kiterjeszthető egyéb megújuló forrásokra is, azonban az imént vázolt feltételeket minden tagnak teljesítenie kell. A feltüntethető "címkén" egyébként nem csak az örvény-szimbólum jelenik meg, hanem a felhasznált megújuló energiaforrások részaránya is.
Az alapítók között ott van a világ vezető szélturbina-gyártója, a Vestas, de a kezdeményezést támogatta a WWF és az ENSZ is. A szervezet komolyságát jelzi, hogy az első tagok között olyan társaságokat találhatunk, mint a Deutsche Bank, a Bloomberg, a Motorola Mobility vagy a Lego. A szervezet várakozásai szerint az előttünk álló időszakban gombamód növekszik majd a taglétszámuk.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rongálás miatt áll az aluljárót a felszínnel összekötő lift a Határ útnál
- Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak
- Új nevet kap a Nemzeti Múzeum
- Durva kőomlás a magyar turisták kedvenc kirándulóhelyén
- Bejött a papírforma a reformátusoknál
- "Egyelőre nehéz értelmezni" - mondja Török Gábor egy meglepő közvélemény-kutatásról