Ünnepi hangulat költözött a Veszprémi Állatkertbe, ahol december 17-én immár hagyományosan megrendezték az Állatok karácsonyát.
Még a 2015-ös menzareform előtt is egyfajta pejoratív mellékzönge társult a menzás kaja mellé, a só- és cukormennyiség drasztikus csökkentése pedig csak még több kritikát generált. Azonban míg a házi koszthoz vagy éppen a gyorséttermi ételekhez szokottak húzzák a szájukat, arról sem szabad megfeledkezni, hogy sokak számára éppen az iskolai étkeztetés jelenti az egy napi meleg, főtt élelmet. Arról, miként érintette a közétkeztetéssel foglalkozó cégeket a tavasz óta húzódó vírushelyzet, egy napi több ezer adag ebédet előállító vállalat ügyvezetője válaszolt a HelloVidéknek.
Az első hullám váratlan berobbanása, a sebtében hozott strikt korlátozó intézkedések a gazdaság számos szektorában súlyos keresletcsökkenést okozott, többek között a közétkeztetésben utazó cégeket is érzékenyen érintette. Az óvodák és iskolák bezárása, valamint a tanulók digitális platformra való terelése az ebben utazó vállalatoknak jelentős kiesést okozott, a megkérdezett, a cég nevének elhallgatását kérő ügyvezető szerint náluk ez 85%-ra tehető.
- emlékezett vissza a vezető a tavaszi időszakra. A nyári hónapokra a helyzet némiképp normalizálódott, a legtöbb helyen biztosították a gyermekek nappali felügyeletét, így a közétkeztetéssel foglalkozó cégek megrendelésállománya állandósult, és volt idejük visszaépíteni kapacitásaikat. A második hullám alatt bevezetett újabb korlátozások szerencsére már nem az egész, hanem csak az egyetemi, főiskolai és középiskolai tanulókat érintették, ami a megkérdezett cég kapacitásának csak a 10-12 százalékát köti le, így közel nem okozott akkora problémát, mint a tavaszi időszakban elszenvedett keresletkiesés.
Ha érdekel mi még a menzák sorsa a második hullám alatt, valamint olvasnál a sokat emlegetett menzareformról is, akkor kattints a HelloVidék oldalára, ahol elérheted az egész cikket!
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








