Az ATP új hőségriadó-szabályt vezet be 2026-tól: ez 10 perces hűtési szünetet biztosít a három nyert játszmás mérkőzéseken, extrém időjárási körülmények esetén.
Szeptember 13-ig, keddig igényelhető az iskolákban a méhnyakrák elleni védőoltás, a humán papilloma vírus (HPV) elleni oltás azoknak az iskolás korú lányoknak jár térítésmentesen, akik betöltötték a 12. életévüket és az általános iskola 7. osztályába járnak.
Az Országos Tisztifőorvosi Hivatal közleményében emlékeztetett arra, az oltás beadásának feltétele a szülői nyilatkozat, ezt kell eljuttatni az iskolai védőnőnek. A védettséghez két oltás szükséges, hat hónap különbséggel. A vakcina első adagját 2016 októberében a felkarba adja majd be az iskolaorvos, a második oltást pedig 2017 tavaszán kapják meg a lányok.
A 2014-ben a nemzeti védőoltási programba emelt, méhnyakrák elleni iskolai kampányoltás az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) adatai szerint rendkívül sikeres: az oltási program kezdetétől a jogosultak mintegy 80 százaléka, azaz több mint 70 ezer iskolás lány szülei döntöttek úgy, hogy kérik gyermeküknek a védőoltást.
Az állam által biztosított, méhnyakrák elleni védőoltás és annak beadatása a jogosultak számára mindkét dózis esetében térítésmentes, a költségeket a központi költségvetésből fedezik. A nemzeti védőoltási programba bekerült vakcina 93 százalékot meghaladó védelmet nyújthat a méhnyakrák ellen a korábban HPV-vel nem fertőzött lányok esetében.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








