Bár érkezik az idén plusz forrás, ez biztosan nem lesz elég a teljes kórházi adósságállomány rendezésére.
Szeptember 13-ig, keddig igényelhető az iskolákban a méhnyakrák elleni védőoltás, a humán papilloma vírus (HPV) elleni oltás azoknak az iskolás korú lányoknak jár térítésmentesen, akik betöltötték a 12. életévüket és az általános iskola 7. osztályába járnak.
Az Országos Tisztifőorvosi Hivatal közleményében emlékeztetett arra, az oltás beadásának feltétele a szülői nyilatkozat, ezt kell eljuttatni az iskolai védőnőnek. A védettséghez két oltás szükséges, hat hónap különbséggel. A vakcina első adagját 2016 októberében a felkarba adja majd be az iskolaorvos, a második oltást pedig 2017 tavaszán kapják meg a lányok.
A 2014-ben a nemzeti védőoltási programba emelt, méhnyakrák elleni iskolai kampányoltás az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) adatai szerint rendkívül sikeres: az oltási program kezdetétől a jogosultak mintegy 80 százaléka, azaz több mint 70 ezer iskolás lány szülei döntöttek úgy, hogy kérik gyermeküknek a védőoltást.
Az állam által biztosított, méhnyakrák elleni védőoltás és annak beadatása a jogosultak számára mindkét dózis esetében térítésmentes, a költségeket a központi költségvetésből fedezik. A nemzeti védőoltási programba bekerült vakcina 93 százalékot meghaladó védelmet nyújthat a méhnyakrák ellen a korábban HPV-vel nem fertőzött lányok esetében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


