Álláskeresési járadék 2026: mennyi a munkanélküli segély összege 2026-ban, hogyan történik az álláskeresési járadék igénylése, milyen munkanélküli központot keressünk fel?
Aligha van olyan ember, aki ne tudná, hogy egy család vagyoni körülményei jelentős mértékben meghatározzák az oda született gyerekek későbbi életét, előmenetelét. Egy módos családba születő gyerek sokkal nagyobb eséllyel lesz a későbbiekben jól kereső, szintén vagyonos ember, mint az a társa, aki szűkös körülmények között kénytelen felnőni. Az egyes országok között azonban jelentős eltérések vannak abból a szempontból, hogy a szegény háttérrel rendelkezők milyen arányban képesek felküzdeni magukat a társadalom leggazdagabb rétegeibe.
Jóval nehezebben kerülhet be a társadalom leggazdagabb rétegeibe az, akinek családja a legalacsonyabb keresetűek közé tartozik - derül ki az OECD friss tanulmányából. A jelentés többek között azt is vizsgálta, hogy a lakosság leggazdagabb 25 százalékában milyen arányban vannak jelen olyan emberek, akiknek a szüleik a legrosszabbul, illetve a legjobban kereső 25 százalékba tartoznak.
Nem meglepő módon a jól kereső szülők gyerekei jóval nagyobb arányban váltak szintén jól kereső felnőttekké: Németországban például a népesség leggazdagabb 25 százalékának felét olyanok teszik ki, akiknek már az apjuk is a legjobban keresők közé tartoztak. Ezen a téren a magyarországi arányok is közelítenek a németországihoz (47%).
Meglepőbb azonban, hogy még a fejlett országokban is többnyire igen alacsony azon gazdag emberek aránya, akiknek a szüleik a legrosszabbul keresők közé tartoznak. Például a lehetőségek hazájaként emlegetett Egyesült Államokban a férfiak leggazdagabb felső negyedének csupán a 8,5 százaléka jött olyan családból, ahol az apa a lakosság legrosszabbul kereső 25 százalékába tartozott. Ez az arány még Magyarországon is lényegesen jobb ennél (19,4%). Ez alapján úgy tűnik, hogy még az óceán túlpartján is komoly akadályai vannak a társadalmi mobilitásnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








