Németországban a kormánykoalíció törvényjavaslatot készít elő, amely megszüntetné a hagyományos nyolcórás munkanapot,
Súlyos, ami kiderült a home office-ról: erről jobb, ha minden magyar dolgozó tud, borulhat a rendszer?
A 2025-ös iO Partners kutatás szerint a különböző korosztályok eltérő elvárásokkal tekintenek az irodai munkára. A kutatás 500 hazai szellemi dolgozó véleményét vizsgálta. Az eredmények azt mutatják, hogy minden generáció más miatt tartja fontosnak az irodai jelenlétet. A kérdés nem az, szükség van-e irodára, hanem az, hogy ki és miért tartja azt nélkülözhetetlennek.
A nagyvárosi irodisták 52 százaléka dolgozik rendszeresen otthon. Az Y generáció körében a legmagasabb a heti legalább három napot home office-ban végzők aránya. Az idősebb X generáció kétharmada szinte mindig irodából dolgozik. A Z generációra leginkább a heti egy-két nap otthoni munka jellemző.
A hatékonyság megítélése is eltér. A résztvevők 39 százaléka az otthoni munkát tartja eredményesebbnek. Az X generáció erősebben kötődik az irodába járáshoz. Az Y generáció szerint az otthonról végzett munka hatékonyabb. A Z generáció közel fele úgy látja, hogy a két munkatér egyformán működik.
A vonzó iroda fogalma is generációnként változik. A Z generáció értékeli a közösségi tereket, a csendes zónákat és az ergonomikus környezetet. Az Y generáció számára a jó lokáció a legfontosabb, és pozitívan hat rájuk a rendezett, vizuálisan átgondolt iroda. Az X generáció a megszokott rutint és az irodai struktúrát tartja leginkább értékesnek, az innovatív térmegoldások kevésbé motiválják.
Az iO Partners szakértői szerint a munkatér ma már stratégiai eszköz. Az iroda hatékonyságot, elégedettséget és vonzerőt is növelhet, ha igazodik a különböző generációk igényeihez.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








