A legendás együttes 2025. július 4-én, a soproni Lővérekben megrendezett SopronFesten ad koncertet.
Elképesztő fizetéssel toboroznak magyar melósokat a TikTok-on: ez lehet a jövő slágerállása?
Világszerte több mint 1 milliárdan használják a TikTokot, amit egyre több cég használ ki a náluk elérhető állásajánlatok promotálására. Így lehetséges, hogy a videók által népszerűbb a kamionos szakma, mint valaha.
Világszerte több mint 1 milliárdan használják a TikTokot, amely bizonyítja, hogy már túlnőtt azokon a sztereotípiákon, amely a “táncikálós” appot korábban övezte. Sok vállalkozás még mindig legyint erre az új közösségi média platformra, míg mások óriási sikereket érnek el. Az egyik hazai szállítmányozó vállalat menővé tette a kamionozást pusztán a videók által, sőt eredményesebb a toborzási folyamatuk is, mint más platformokon. Lássuk, mit kell tudnod most a TikTokról üzleti, marketing szempontból.
A kisvállalkozásokat igazán megviseli most a recesszió, de a közösségi média oldalak változásai is. A Facebook már nem úgy muzsikál mint régen, a videós tartalmak ízére még nem éreztek rá a vállalkozók. Lehet most jött el az ideje?
Már nem csak a fiatalok platformja!
Mándó Milán, a Minner.hu üzleti tanácsadója publikálta a következő adatokat a TikTok hirdetési platformja alapján a magyar felhasználókról:
- Összesen 2,4-2,7 millió fő TikTokozik itthon, ebből 1,5 millió magyar 25 év feletti.
- 18 év alattiakról nem oszt meg adatot a platform
- 18-24 év közöttiek 900 000 fő
- 25-34 év közöttiek 750 000 fő
- 35-45 év közöttiek 430 000 fő
- 45 év felettiek száma 520 000 fő
Ami marketinges szemmel fontos adat a TikTokról, hogy
- Naponta átlagosan 56 percet TikTokoznak a felhasználók. Ezzel szemben a Facebookot átlagosan 35 percig pörgetik, a Youtube-ot pedig 40 percig.
- 1 milliárd aktív TikTok felhasználó van már globálisan. Viszonyításképp az Instagramot havi szinten 2 milliárdan használják, a Facebookot 2,9 milliárdan.
- Az interakciók száma (lájk, komment) egy organikus posztra (videóra) a TikTokon 4-szer több mint Instagramon és 6-szor mint a Facebookon!
A rövid videók korába értünk?
Már a Facebook és a Youtube is másolja a TikTok sikerét, vagyis az 1 perces, rövid videókat. A Facebook Reels néven indította el ezt a videómegosztási módot, ami Instagramon jobban használható. A Youtube pedig Shortsra keresztelte ezt a megoldást. Mindegyikre igaz, hogy lényegében a felhasználók áttöltik ezeket a rövid videókat egyik platformról a másikra. Ez azt is jelenti, hogy a cégeknek elég egyszer legyártani a videókat, tudtuk meg Mándó Milántól, aki ügyfeleivel éppen a TikTok marketinget helyezi előtérbe, és aknázzák ki a benne rejlő üzleti lehetőségeket.
A közösségi média platformok a rövid videókat előrébb helyezik az algoritmusokban, így nagyobb eséllyel jelennek meg az emberek előtt. Már korábban is trend volt a videómarketing, ez ma már sztenderd lett.
A TikTok jó oldala? Fellendülőben a kamionozás, burkolás
Sokan a hiányos információk miatt a TikTokra úgy gondolnak, mint egy gagyi platformra, gyenge videós tartalmakkal és még sorolhatnám a negatív asszociációkat. Ezzel szemben jó példa, hogy pusztán néhány fiatal kamionozós videói által egy egész szektor lett népszerűbb, miközben ez a szakma éppen az elöregedés problémájával küzd. Csak keress rá a TikTokon Tomka János profiljára, aki előszeretettel osztja meg fuvarozós élményeit, és a szakma rejtelmeit.
A Minner utánajárt, hogy milyen eredménye lehet az ilyen kommunikációnak. A HAPP Fuvarozó és Szállítmányozó Kft. cégtulajdonosát, vezetőjét Happ Olivért kérdezték meg tapasztalatairól.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A rövid videókkal olyan organikus eléréseink vannak, amiket Facebookon fizetett hirdetéssel sem tudunk megközelíteni. Nagyon sokan jelentkeztek, ha TikTokon hirdettünk meg állást
- mondta el Happ Olivér (HAPP Fuvarozó és Szállítmányozó Kft).
Aki marketingben nem szeretné használni a platformot, gondolkodhat a toborzásban, hiszen sok esetben még kevesebb költségből is megoldható, mintha állásportálokra költene a vállalkozás.
Meglepő módon a hazai festők, kertépítők, burkolók is nagy sikerrel használják a TikTokot, és sokkal hatékonyabban érik el a célközönségüket a videókkal, mint a képes posztokkal az Instagramon vagy Facebookon.
Patinás, konzervatív márkák mondtak már igent!
Hazai üzleti tapasztalat, hogy sokan azért nem mernek elindulni ebbe az irányba, mert úgy érzik szakmaiságukat vagy hitelességüket kockáztatják a könnyed videós tartalmakkal. Eközben kisvállalkozások hada indult már el a jogásztól elkezdve a csontkovácson át a szobafestőig.
A TikTok életében is nagy lépés, hogy az értékeire vigyázó Ritz hotellánc is jelen van a felületen. Természetesen autentikus, a stílusukhoz közel álló videókat tesznek közzé, ami illik a platformhoz is. A prémium márkák is sorra nyerik a figyelmet a platformon, mint a Breitling, Cartier, Dior. És az olyan konzervatív újságok is, mint a Washington Post.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








