A Pénzcentrum friss statisztikákat vizsgált, melyekből körvonalazódhat: városban vagy vidéken jobb élni.

Magyarországon 2021-ben nem kevesebb, mint 366,2 millió eurót költött a lakosság örömlányokra. Ez 2021. december 31-i euró középárfolyammal számolva (369 forint) valamivel több mint 135 milliárd forint. A pandémia előtti évekhez képest a tavalyi még mindig jóval alacsonyabb szám, de azért jelentős volt a visszapattanás 2020-ról 2021-re.
Magyarországon 2021-ben nem kevesebb, mint 366,2 millió eurót költött a lakosság örömlányokra. Ez 2021. december 31-i euró középárfolyammal számolva (369 forint) valamivel több mint 135 milliárd forint. És bár az európai országok közül jócskán akad olyan, ahonnan nincs külön adatközlés a prostitúcióra nézve, 18 EU-s tagállamból már így is vannak adatok 2021-re nézve.
Ezekből pedig egyértelműen az olvasható ki, hogy az Eurostat adati szerint a magyarok rendkívül sok pénzt költenek örömlányokra. A 18 adattal rendelkező ország közül ugyanis 4. (!) helyen szerepel Magyarország. Hazánkat így a listán csupán csak Belgium, Görögország és Portugália előzi meg. Igaz a harmadik dobogós helytől azért jócskán elmaradva lettünk negyedikek.
A listánkon látszik, hogy Belgium végzett az élen, ott több mint 1 milliárd euró megy örömlányokra. Igaz ugyanakkor, hogy ez ott ugyanúgy a teljes fogyasztás 0,5 százalékának felel meg, mint Magyarországon, csak Belgiumban egyszerűen ennyivel drágább üzekedni. Görögország valamivel több mint 900 millió euróval végzett a második helyen, itt a teljes fogyasztás 0,7 százalékát tette ki a prostitúcióra való költekezés.
Portugália 659 millió euróval lett bronzérmes, itt szintén a teljes fogyasztás 0,5 százaléka jutott örömlányokra. Magyarország a maga 366 millió eurójával a 4., de szintén 0,5 százaléka a fogyasztásnak nálunk is erre ment. A teljes listát figyelembe véve egyedül Luxembourgban kúszott 1 százalék fölé a teljes fogyasztáson belül a prostitúció aránya, itt 1,2 százalékot mértek.
Nagy a visszapattanás a pandémia után
Ha historikusan nézzük a magyar adatot, akkor azt látjuk, hogy a pandémia előtti években, 2018-2019-ben is nagyon pörgött a prostitúció Magyarországon. Mindkét évben a teljes fogyasztás 0,8 százalékát tette ki az erre való költés. 2020-ban azonba törés állt be, és míg 2019-ben 600 millió eurót költöttek a magyarok örömlányokra, addig 2020-re ez 307 millió euróra zuhant. A teljes költésből pedig a 0,8 százalék helyett már csak 0,5 százalékot hasított ki.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A 2020-as 307 millió eurós költés pattant vissza 2021-re némileg, 366 millióra. De ahogy látjuk, a pandémia előtti költésszámok még nagyon messze vannak. Igaz, akkoriban azért az euró-árfolyam is jóval alacsonyabb volt, arról pedig keveset tudni, hogy a hazai prostitúciót mennyire érintett például az infláció. Irányadó maximum az lehet, hogy a szolgáltatások manapság azért jóval kisebb mértékben drágulnak, mint például az élelmiszerek.
Egyébként hogyha a 2021-es magyar költekezést, azaz a 366 millió eurót, vagyis a 135 milliárd forintot (2021. december 31-i középárfolyammal számolva) vesszük alapul, akkor a mintegy 8,7 millió 18 év feletti magyar állampolgárra fejenként átlagosan 15 500 forint jutott, mint prostitúcióra való költés.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


