A „Monday blues”-ként emlegetett jelenség csendben szedi áldozatait: hétfőnként 19 százalékkal nő a szívrohamok száma, friss kutatások pedig erre most rátettek egy lapáttal.

2021-ben átlagosan 107 nap alatt „pörgött ki” egy álláshirdetés, míg minden harmadik dolgozó külföldön is keresett állást. A munkavállalók 25%-a egyébként évente munkahelyet vált és minden második dolgozó munkahelyváltáson gondolkozik.
A Jófogás a felületén 2021-ben publikált csaknem 18 ezer álláshirdetést tekintette át a Trenkwalder HR-szolgáltatóval közösen, hogy big data elemzéssel képet kapjon a hazai munkaerőpiacon végbement tavalyi folyamatokról.
A közlemény szerint az adatok alapján tavaly egy álláshirdetés átlagosan 107 nap alatt "pörgött ki", azaz ennyi ideig hirdették az állást a munkaadók, legkevesebb ideig Zala megyében (66 nap), a legtovább pedig Győr-Moson, illetve Komárom-Esztergom megyékben (122 nap). Az álláshirdetések számát tekintve a portálon Budapest (6918) és Pest megye (2769) vezetett, őket Hajdú-Bihar (888) és Bács-Kiskun megye (652) követte.
Draskovits Tímea, a Jófogást üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. apróhirdetési és ügyfélkapcsolati vezetője a közleményben kiemelte, úgy látják, hogy a legkevesebb álláshirdetést Nógrád, Tolna és Békés megyékben adták fel, míg az álláskeresők száma, és a kínálkozó munkalehetőségek közti legnagyobb eltérést Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében volt.
A portál közölte, a szakmunkás, a fizikai és segédmunkás, a mezőgazdaság, valamint a szállítás/logisztika területein elérhető álláshirdetéseket összesítve az érdeklődők csaknem egyharmada külföldi álláshirdetések után is érdeklődött.

Súlyos foglalkoztatási válság köszöntött be itthon: ezek a magyarok irdatlan nehezen találnak munkát
A megszerzett képesítések és a mai munkahelyeken megkövetelt készségek közötti eltérés az egyik oka annak, hogy a fiatalok nehezen találnak munkát.

-
AI és a magyar munkaerőpiac: kit hoz előnybe, és kit sodor partvonalra?
Sólyom Balázst, a Trendency Zrt. adatüzletágának vezetőjét kérdeztük.
-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.
-
Új korszakot indít a Lidl (x)
Húsz év alatt a Lidl Magyarországon nemcsak piacvezető élelmiszerlánccá vált, hanem olyan közösségi szereplővé is


