Mennyi az szja mértéke 2025 évében, az szja mértéke mikor változott utoljára, milyen személyi jövedelemadó törvény módosítás lesz 2025-ben? Kinek jár szja kedvezmény 2025-ben?
A munkaerőhiány a magyar gazdaság egyik legégetőbb problémája: szektortól függetlenül szinte az összes cég érzi, hogy egyre nehezebb megtartania a munkavállalóit és megtalálni a megfelelő munkaerőt. Polányi Zoltánnal, az UNIQA Vállalati Üzletágért felelős igazgatósági tagjával beszélgettünk ezekről a kihívásokról. Interjú.Erről is szó lesz a Portfolio HR Revolution 2019 konferenciáján. Részletekért kattints: ÁTTEKINTÉS | RÉSZLETES PROGRAM | ÁRAK | JELENTKEZÉS
Pénzcentrum: Az UNIQA Biztosító kötelékében jelenleg hány munkavállaló dolgozik?
Polányi Zoltán: Több mint 400 alkalmazottunk van, valamint szorosan kapcsolódik a biztosítóhoz a függő ügynöki hálózatunk, mely majdnem 500 embert foglalkoztat.
Az ő körükben milyen magas a fluktuáció?
Alacsony, de ez nem azt jelenti, hogy nincs szükség folyamatosan új üzletkötőkre. Az átlagéletkor a függő ügynöki hálózatunkban 57-58 év, a következő évek nagy kérdése szerintem az lesz, hogy a biztosítási szakma mennyire lehet érdekes, mennyire lesz vonzó a következő generációknak.
Ön hogy látja, a munkáltatók, hogyan tudják vonzóvá tenni magukat, az adott munkahelyet?
Ebből az aspektusból az egyik megtartó erő lehet az egészségbiztosítás, de ez önmagában természetesen nem elég. Komoly verseny van a munkaadók között a szakemberekért, nehéz kérdés, hogy mik azok az eszközök, amelyekkel valóban meg lehet győzni valakit, hogy egy adott munkahelyen dolgozzon. Azt gondolom, hogy
Mik a tapasztalatok például a vállalati egészségbiztosítással kapcsolatban?
Azoknál a vállalatoknál, ahol már korábban bevezették ezt a szolgáltatást, sokkal tudatosabban használják a dolgozók, ezért biztosítói oldalról folyamatosan elemezzük ezen portfóliók eredményét. A vállalati egészségbiztosítási területen szerzett tapasztalataink alapján kijelenthetjük, hogy kiegészítő juttatások nélkül nehéz munkatársakat toborozni, a már bevezetett szolgáltatásokat pedig még nehezebb megszűntetni.
Szükség van még függő ügynökökre?
Természetesen igen. A különböző értékesítési csatornák különböző korú ügyfeleket vonzanak, és a különböző termékek különböző értékesítőket követelnek meg. Tíz évvel ezelőtt például még nagyon sokan kötöttek utasbiztosítást személyesen, ma már ez nem mondható el. Jelentősen nőtt azonban a személyes tanácsadás értéke a nagyobb biztosítási érték, vagy jelentősebb kárveszély esetén. Nyugdíj- vagy személybiztosításokat szinte kizárólag személyes tanácsadással értékesítünk. A biztosítási piac dinamikusan mozdult el az online megoldások irányába, de továbbra is minden értékesítési csatorna meg tudja találni a megfelelő ügyfélkört és a preferált termékeket.
Vannak, akik szerint a fiatal generációnak csak a pénz számít, mások úgy gondolják, hogy legalább ilyen fontosak az egyéb juttatások is a döntéshozatalnál. Ön miképp látja?
Vezetői tapasztalataim szerint a fiatalok számára nagyon fontos a versenyképes munkabér, de legalább ennyire fontos, hogy milyen team-be kerülnek, mennyire vonják be őket a vállalat információáramlásába, illetve, hogy a közvetlen vezetőjük őszinte, nyitott kommunikációt folytasson velük. Összességében elmondható, hogy a mai fiatalok nem megalkuvók és nehezebben kötnek kompromisszumot.
A fiatal generáció számára is döntő érv lehet egy adott munkáltató mellett az egészségbiztosítási csomag megléte?
Minden munkavállalói korosztálynak fontos ez a szolgáltatás, a fiatalok is igénybe veszik az egészségbiztosításban található szűrőprogramokat, de logikusan legnagyobb arányban a középkorú generáció használja ki. Ez a munkáltató számára is előnyös szituáció, hiszen szervezett keretek között tudja garantálni a dolgozói egészségügyi ellátását és tervezhetővé válik a munkavégzés az előre egyeztetett időpontoknak köszönhetően. Nagyon sok olyan egészségügyi szolgáltatás van, amit az UNIQA Biztosító közvetlenül a munkáltatónál tud nyújtani. Ennek keretében az egészségkamionnal helyben biztosítjuk az egészségügyi szolgáltatásokat, valamint olyan népszerű kiegészítő szolgáltatásokat is, mint a masszázs, illetve a dietetikus tanácsadás.
Az egészségbiztosítási szolgáltatásoknak két iránya lehetséges: a cash benefit programok, illetve a szolgáltatást nyújtó biztosítási termékek.
JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 899 096 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 55 762 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,82%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 914 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A cash benefit program esetén a teljes összeget felhasználhatja a munkavállaló vagy csak egy részét?
A cash benefit programok mind munkáltatói, mind biztosítói oldalról jól tervezhetőek. A kártérítési összegből a munkavállaló döntheti el, hogy milyen orvosi szolgáltatásokat vagy egyéb kiegészítő lehetőségeket vesz igénybe. Az egészségügyi szolgáltatást nyújtó biztosítások esetében a szolgáltatási csomagot mindig az adott vállalat igénye, a dolgozók korösszetétele, a fizikai és irodai dolgozók aránya, valamint a rendelkezésre álló budget határozza meg. Természetesen ennél a szolgáltatásnál nagyon fontos a szabad orvosválasztás és a professzionális call center megléte. A dinamikusan emelkedő szolgáltatói költségek miatt a vállalat és a biztosító között folyamatos kommunikációnak kell, hogy működjön az értékesítésben részt vevő partnerek segítségével, mert csak így biztosítható az elindított program fenntarthatósága és sikeressége.
Nyitottak a hazai kkv-k ezekre a lehetőségekre?
Tapasztalatink szerint a kkv szektor egyre nyitottabb az egészségbiztosítási termékek megvásárlására, hiszen dolgozóik megtartása, esetleges elvesztése a vállalkozás működését veszélyeztetheti. A kkv dolgozók tapasztalataink szerint legalább annyira tudatosak, mint a multinacionális vállalatok munkatársai.
A nagyvállalatokat nem kell győzködni, hogy ez egy fontos szolgáltatás?
Amennyiben a munkáltató vállalati kultúrájának része az employee benefit programok elindítása, akkor ezt tudatosan keresik. Amennyiben ez nem egy bevett gyakorlat az adott vállalatnál, akkor nehezebb őket meggyőzni termékeink fontosságáról.
Nagyon fontos a dolgozók folyamatos motiváltsága, hiszen egy elégedett munkavállaló sokkal magasabb színvonalon szolgálja ki az ügyfeleket. A folyamatos kommunikáció a munkavállalókkal egy tanulási folyamat a vezetők részéről, amelyet ha jól csinálunk, a munkavállalók részéről egy idő után elvárt tevékenység lesz. Az elégedett és motivált munkavállaló a kulcsa az ügyfelek megtartásának.
(Fotók: Todoroff Lázár)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket?
Mire fordítanád szívesen a lakás-előtakarékossági szerződésed?
-
A digitalizáció és az együttműködés lehet a KKV-k túlélésének egyik kulcsa 2025-ben
A Billingo kollaborációs programmal hívja fel a figyelmet a vállalkozói összefogás előnyeire.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.