9 °C Budapest

Bajban lehetnek a magyar sofőrök: mutatjuk, mit tervez az EU

2018. június 27. 12:15

Az Európai Parlamentben előterjesztett Mobilitási Csomagban megfogalmazott kiküldetési irányelvnek a közúti fuvarozásra való kiterjesztése ellehetetlenítheti a kelet-európai, s azon belül a magyar fuvarozók helyzetét. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary ezért levélben fordult az Európai Parlamenti képviselőkhöz, a nemzetközi szervezetekhez és az állami döntéshozókhoz, hogy a tárgyalási folyamatok során képviseljék az alágazat érdekeit.

A magyar szolgáltatók az európai uniós csatlakozást követően az általuk nyújtott magas minőségű szolgáltatások révén jelentős piaci részesedést szereztek a közúti fuvarozási szektorban Nyugat-Európában. Ez a piacszerzés azonban rendkívüli módon zavarja az ezzel egyidejűleg piacot veszítő, ugyanazon szolgáltatásokat magasabb áron kínáló tagállamok fuvarozóit. A Mobilitási Csomag előterjesztésében megfogalmazott kiküldetési irányelv alapján ugyanis a közúti fuvarozóknak az Európai Unió területén belüli szállítás esetén az útvonalon érintett országokban megállapított bérek alapján kellene a fizetésüket meghatározni. A kiküldetési irányelvnek a közúti fuvarozásra való kiterjesztése tehát rendkívüli veszélyt jelent a hazai nemzeti össztermék 6 százalékát megtermelő alágazatra és az alágazatban dolgozó kis- és középvállalkozásoknál foglalkoztatott 110 000 alkalmazottra - véli közleményében a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary.

A Mobilitási Csomag posting ,,lex specialis" rendelkezései a magyar mellett a teljes kelet-európai szektort is hátrányosan érinthetik, ezért a Mobilitási Csomag felelőseként kijelölt Közlekedési és Turisztikai Bizottság (TRAN) egy számos kompromisszumot tartalmazó tervezet fogalmazott meg, amely a nemzetközi fuvarozást a kabotázs kivételével mentesítette volna a kiküldetési irányelv hatálya alól. A módosítást azonban az Európai Parlament június 14-én nem fogadta el. Így 2018 nyarán-őszén a parlament egyesével szavaz majd az egyes módosító javaslatokról, ahol a szavazati arányokat figyelembe véve nagy az esély arra, hogy a keleti szektor számára kedvezőtlen döntések születnek.

A legnagyobb magyar közúti közlekedési szolgáltatókat tömörítő NiT Hungary ezért levélben fordult a magyar EP-képviselőkhöz, az állami döntéshozókhoz és Alliance for the Future of Road Transport formális szövetség lengyel, szlovén, macedón, litván és bolgár tagjaihoz, illetve az UETR valamennyi tagszervezetéhez. 

"Úgy érzékeljük, a szolgáltatások szabadságának európai uniós alapelve csak addig értékelendő és alkalmazandó, míg a gazdaságilag fejlettebb nyugat európai tagállamoknak az érdekeit szolgálják, amelyek egyébiránt termelőegységeiket rendre az alacsonyabb bérköltségű munkaerőt kínáló kelet-európai tagállamokba telepítik. Az 1. Mobilitási Csomag körüli érdekérvényesítés meggyőződésünk szerint sokkal inkább politikai, mintsem szakmai elvek mentén zajlik, és most azzal fenyeget, hogy egy rendkívül versenyképes magyar ágazat kiszorul az európai uniós piacokról." - foglmazzák meg álláspontjukat a közleményben.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
perfekt  |  2024.03.12 11:42
Az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásainál előfordul, hogy a kérelmező több ellátást kap a jog sze...
hrdoktor  |  2024.03.11 09:47
A súlyos testi-szellemi kimerültség érzése a CFS tünete is lehet! [...] Bővebben!
laskainelli  |  2024.03.04 10:19
Ma egy olyan témáról fogok írni, amely sok házaspár életét érinti: azokról a pillanatokról, amikor ú...
coachco  |  2024.03.03 12:47
Most belegondolva abba, a Föld, föld...! című könyve után, hogy Márai távozása és az én ifjúkorom kö...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 19. kedd
József, Bánk
12. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm