Álláskeresési járadék 2026: mennyi a munkanélküli segély összege 2026-ban, hogyan történik az álláskeresési járadék igénylése, milyen munkanélküli központot keressünk fel?
Elsősorban a képzett munkaerő hagyja el Magyarországot, hogy külföldön keressen munkát. A szakmunkások inkább Németországot választják, míg a diplomások inkább az Egyesült Királyságot részesítik előnyben - írja a Magyar Nemzet.
Elsősorban a képzett munkaerő, így a diplomások és a szakmunkások mennek külföldre dolgozni Magyarországról. A tipikus kivándorló szakképzett, fiatal, hajadon vagy nőtlen, és a többségük férfi - derült ki a KSH Magyarok Külföldön című tanulmányából tanulmányából. A diplomások általában családdal együtt mennek külföldre, míg a szakmunkásoknál az egyedül költözés a jellemzőbb.
A KSH adatai szerint egyébként 330 ezer kivándorló magyar élt európai országokban 2014 elején:
- 38 százalékuk Németországban,
- 23 százalékuk az Egyesült Királyságban és
- 14 százalékuk Ausztriában kereste a kenyerét.
Az Egyesült Királyságot inkább az egyedülálló fiatalok választják, míg Németországba inkább a szakmunkások, idősebbek és a családosok mennek.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








