A spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium közleménye szerint az Airbnb 65 122 hirdetése sértette meg a fogyasztóvédelmi szabályokat.
Háromszázezer fürdőruhát adott el feketén egy távol-keleti árukat forgalmazó kereskedő, akinek a be nem vallott adó ellenében és bírságként 133 millió forintot kellett megfizetnie. A vállalkozó két aktatáskányi pénzt adott át a végrehajtóknak.
A távol-keleti árukat forgalmazó kereskedőt egy dél-budapesti telepen ellenőrizte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal. Az ügyvezető arra való hivatkozással, hogy csak nagykereskedésként működik, nem használt online pénztárgépet. A NAV munkatársai a telephely-ellenőrzés után néhány nappal próbavásárlásra mentek az árushoz, aki minden további nélkül kiszolgálta a vevőket, akik nem nagykereskedelmi tételt, csupán egy-egy fürdőruhát kértek. Nemcsak az derült ki, hogy online pénztárgépet kellene használnia az üzletnek, hanem az is, hogy semmilyen számlát, nyugtát nem állít ki az eladó.

A gazdálkodó mintegy 300 ezer fürdőruhát értékesített feketén, az áru értéke megközelítette a 165 millió forintot, ami 44,3 millió forint adóhiányt eredményezett. Az adóhiányon felül a bevétel eltitkolása miatt 200 százalékos adóbírságot, azaz 88,6 millió forintot szabott ki a NAV.

Az ellenőrzés után a költségvetési kár megtérülésére végrehajtást kezdett a hivatal. Az adóhiány fedezetére ideiglenes biztosítási intézkedésként mintegy 100 millió forint értékű fürdőruhát foglaltak le a végrehajtók. A helyszínen megjelent a vállalkozó is, aki a végrehajtóknak készpénzben megfizette az adóhiányt, azaz több mint 44 millió forintot.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








