A friss számok többek közt megmutatják, milyen könnyen találhatunk információkat, intézhetünk ügyeket, tudjuk nyomonkövetni a rendeléseinket, mennyit vásárolunk online.
A digitális írástudatlanság javítása, olcsóbb és átláthatóbb árazás a postai csomagküldésnél, az elektronikus szolgáltatások jobb minősége - többek között ezek a konkrét területek szerepelnek a 2016. július elsején felállt szlovák, soros uniós elnökség elfogadott programjában. A négy fő általános célkitűzés egyike ugyanis: valós és kézzelfogható eredmények elérése a fogyasztók érdekében, különösen az egységes piac terén. E célkitűzésekhez már Magyarország is felzárkózott korábban a Digitális Jólét Programjában.
2016. július elsején állt fel az új soros uniós elnökség és egészen 2016. december 31-ig tölti be az Európai Unió Tanácsának elnöki tisztségét. Tovább viszi az Európai Unió által lefektetett értékeket és célkitűzéseket, amelyeket az Unió már a 2014-től 2020-ig szóló Fogyasztóvédelmi Programban rögzített, miszerint erősíteni kell a határon átnyúló vásárlásokba vetett bizalmat. A programban ez hatványozottan megjelenik, és abban több olyan konkrét terv is szerepel, amely elősegíti egyrészt az online szolgáltatások igénybe vételét és ezzel összefüggésben akár a felmerült viták könnyebb, egyszerűbb, gyorsabb rendezését.
Jelenleg ugyanis még több olyan gátló tényező van, amelynek folytán az Európai Unió belső piaca nem működik hatékonyan. Gyakran a fogyasztóknak akár ötször magasabb árat kell megfizetniük a postaköltségért, ha egy másik tagállamból rendelnek online, szemben a belföldi csomagküldéssel - a postai szolgáltatók jelenlegi árazási politikája miatt. Anélkül, hogy ezt bármilyen felmerülő költség indokolná.
Prioritásként szerepel épp ezért az Európai Unió aktuális programjában az európai uniós szabályok felülvizsgálata és hogy az olcsóbb, továbbá Európa-szerte átlátható postai árakat eredményező irányelv-tervezetről tovább folyjanak a tárgyalások. A Digitális Egységes Piaci Stratégia végrehajtása érdekében ugyancsak a fogyasztókat helyezik a középpontba és további egyeztetések várhatók azokról az uniós fogyasztóvédelmi előírásokról, amelyeknek köszönhetően majd lakhelytől vagy éppen állampolgárságtól függetlenül rendelni lehet online a külföldi tagállamból. Az elektronikus szolgáltatások javítása ugyancsak szerepel a palettán, amellyel párhuzamosan együtt jár a digitális írástudatlanság felszámolása és e körben a felnőttoktatás elősegítése.
A fentekhez a magyar célok teljes mértékben illeszkednek, erről szól mind Magyarország V. középtávú Fogyasztóvédelmi Politikája, valamint a 2015. december 29-én már hatályba lépett Digitális Jólét Program. Magyarország 2018-ig szóló, középtávú Fogyasztóvédelmi Politikájában szerepel ugyanis a hazai fogyasztók digitális kornak megfelelő felkészítése, az állami fogyasztóvédelmi intézményrendszer bevonásával. Emellett a Digitális Jólét Programjáról szóló, 2012/2015. számú (XII. 29.) Korm. határozatban is meghatározásra került az elektronikus kereskedelem szabályozásának felülvizsgálata, valamint az, hogy az internet és a digitalizáció nagyobb szerepet kapjon az oktatásban.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mindezekből a fővárosi és a megyei, kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületek is kiveszik a részüket annak köszönhetően, hogy tanácsot adnak a fogyasztó online vásárlásból fakadó vitájának kezelésében, egyszersmind ingyenes, gyors eljárással lezárják az ügyet. Ha pedig a vásárlás online történt egy másik tagállamból, a fővárosi testület folytatja le az elektronikus eljárást, miközben a felek a karosszékből, a számítógép elől egyezhetnek meg, díjmentesen, egyszerűen. Online vitarendezési kapcsolattartó pontként is segíti mindkét felet az online vitarendezési eljárással felmerülő teendőkben és megtanítja számukra az uniós békéltető honlap használatát.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








