Magyarországon minden nyolcadik ember nem tudja kifűteni otthonát, és nő az élelmiszer-nélkülözés is. Mi áll a válság mögött? A CHART friss adása bemutatja.
Magyarországon minden második gyerek szegénynek számít. A szegény gyerekek fele falun él, ahol esélyeik az átlagosnál sokkal rosszabbak.
A legszegényebb 2 millió emberből 700 ezer a gyerekek száma, és közülük 305 ezer falusi. Budapesten a becslések szerint 69 ezer szegény gyerek él - mondta az Origónak Lutár Balázs szociális munkás, a Magyar Református Szeretetszolgálat munkatársa.
Tapasztalatai szerint a fővárosban Dél-Pesten a legnagyobb a mélyszegénység. Kőbányát, Csepelt, és Erzsébetet említette, de a VI., VII., VIII., IX. kerület egyes részein is találkozott nehéz sorsúakkal.
Lutár Balázs beszélt a vidékről felköltöző szerencsepróbálókról is. Ők azok a családok, akik pár havi albérleti díjjal a zsebükben Budapesten próbálnak munkát találni. Két-három hónap alatt azonban kiderül számukra, hogy itt sincs munkalehetőség, elfogy a pénzük, ezért éheznek, és kilakoltatják őket az albérletből.
Az iskolákban a legnehezebb nap a hétfő - említette a Lutár Balázs. Sokan hétvégén szinte nem is esznek, az iskolások alig várják a hétfői reggelit és a meleg ebédet.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








