Az ajándékozás nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival.
A külföldön munkát vállaló magyarok első számú célpontja még mindig Nagy-Britannia: a minimálbérből élő szakképzettség nélküli honfitársaink a fővárosban 80-100, vidéken akár 200 ezer forintot is félre tudnak tenni havonta - írja a Napi Gazdaság.
A külföldön munkát vállaló magyarok fele szakképzettséget nem igénylő területen elhelyezkedő diplomás Tanay Marcell, az Euwork Munkaközvetítő és Tanácsadó Kft. ügyvezetője szerint. A vállalat tapasztalatai szerint sorrendben Nagy-Britannia, Németország és Ausztria a legnépszerűbb célország. A briteknél van a legnagyobb kereslet a szakképzetlen munkaerőre, főleg a vendéglátóiparban, a logisztikában és az egészségügyben. De akár pultosként, pincérként, raktárosként, takarítóként vagy betegápolóként foglalkoztatják a magyarokat. Az első évben ugyan biztosan nem tudnak elmozdulni a minimálbérnek megfelelő 6,31 fontos órabértől, azonban később ez feljebb kúszhat 7-8 fontra. Egyébként már minimálbérből is félre tudnak tenni a fővárosban 80-100, vidéken 200 ezer forintot havonta. A szakképzett munkaerő 8−12 fontos órabérrel kalkulálhat Angliában.
Ausztriában és Németországban már inkább a szakképzett munkaerő érvényesül, keresetük legalább 10-12 euró óránként. Az asztalosoktól, ácsoktól kezdve a kőműveseken, festőkön át egészen a szakácsokig, varrónőkig mindenkit alkalmaznak, aki megbízható, és jól dolgozik. A diplomások közül az orvosokon kívül főleg gépészmérnököket, illetve informatikusokat keresnek. Ezekben az országokban a képzettség nélküliek is 7,5 eurós órabért kapnak. A szakképzettek 300 ezer forintot, a szakképzettség nélküliek ennek a felét, 150 ezret tehetnek félre havonta. Egyre többen mennek dolgozni Hollandiába, Írországba és Spanyolországba is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








