Bár a cégek többsége sem gondolja alaposan végig, hogy milyen jelentkezőkre van szüksége egy álláshoz, a jelentkezők sem veszik alaposan szemügyre a hirdetésben szereplő elvárásokat: szinte mindenhova elküldik sablon-önéletrajzukat - írja a Népszabadság.
A hirdetésekben megfogalmazott követelmények zöménél a munkáltatók elsősorban a szakmai ismeretekre, a tapasztalatra helyezik a hangsúlyt, mint a tanult készségek, kompetenciák leírását elnagyolják. Persze másik oldalon a jelentkezők többsége ügyet sem vet rá, ha valahol azt írják, precizitást igénylő munka, hiszen maguk sem tudják, hogy szétszórtak - véli Németh Ildikó hr-specialista.
Az olyan álláshirdetésekre, melyben a végén felsorolt úgynevezett soft skillek (problémamegoldó képesség, csapatmunka, megbízhatóság, precizitás) egyáltalán nem szerepelnek, nagyjából ugyanazok és ugyanannyian jelentkeznek, mintha egyáltalán nem szerepelnének benne ezek a személyes készségek - állítja Szakmáry Ádám, a JOB Személyzeti Tanácsadó Kft. toborzási üzletágvezetője.
Ennél jóval konkrétabb megfogalmazásra van szükség: ilyen például az ügyfélközpontú gondolkodás, amely az értékesítés, ügyfélszolgálat, marketing területén követelmény, vagy a monotónia tűrés, amely jelzi, hogy a munkakör egysíkú, a tanulékonyság igénye akkor merül fel, ha a cégnél különös figyelmet fordítanak a folyamatos képzésre.
Végzettség és nyelvismeret tekintetében divat a feltételek közé beírni mind a felsőfokú végzettséget, mind pedig a tárgyalóképes angolnyelvtudást, még akkor is, ha a feladatok elvégzéséhez nincs is ezekre szükség. Sajnos ezzel számos rátermett, agilis munkaerőt zárnak ki az állásért folyó versenyből, arról nem beszélve, hogy a cégek is hozzásegítenek a diplomák és nyelvvizsgapapírok devalválódásához - véli Németh Ildikó. Persze az álláskeresők egy része úgy áll hozzá, hogy majd az interjú során kipuhatolózza, valóban szükséges-e a nyelvtudás.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A munkáltatók akár a gyakorlatban, akár különböző tesztek, felmérések útján azt tapasztalhatják, hogy többen egy alap Word-, Excel-, Power-Point-tudással sem rendelkeznek, pedig ezek a kritériumok minden irodai munkához kötött hirdetésben szerepelnek.
Ötszáz esetből egyszer találkoztam olyannal, aki a kinyomtatott hirdetéssel a kezében úgy jelent meg, hogy az elvárások mindegyikének bizonyítottan megfelelt - sorolja tapasztalatát Németh Ildikó.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








