A jövőre növekedő jövedéki adó feladta a leckét a szesziparnak. A drágább italokat gyártók várhatóan áremeléssel tovább tudják hárítani a terheket a fogyasztókra, az olcsóbb szegmensben megpróbálják elrejteni a magasabb árakat.
A 2009 év eleji 7% után, jövő január elsejével 10%-kal nő az alkoholtermékek jövedéki adója. Az olcsóbb röviditalokat gyártó cégek várhatóan nem az árak emelésével, hanem az üvegek térfogatának csökkentésével, és az italok alkoholtartalmának mérséklésével fogják a terheket a fogyasztókra hárítani. A ma még 40 fokos termékek jövőre mindössze 37-38 fokosak lehetnek - írja a Napi Gazdaság.
Az ágazat forgalmának többségét adó magas hozzáadott értékű "minőségi piák" ugyanakkor még elbírják a jövedéki adó emelését, és a gyártók nagy forgalomeséssel sem számolnak.
A söripar is megszenvedi a jövedéki adó emelést. A Magyar Sörgyártók Szövetsége nem tartja kizártnak, hogy az idei évben akár 10%-kal is zuhanhat a fogyasztás Magyarországon, és a fogyasztás 2010-ben tovább eshet.
Korábban: Évről évre kevesebb sör fogy Magyarországon
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A folyamatos adóemelés helyett célravezetőbb lenne a Vám- és Pénzügyőrség fokozottabb ellenőrzési tevékenysége, mivel így lehet igazán hatékonyan visszaszorítani a feketeimportot és növelni a hazai eladások forgalmát, az adóemelések azonban épp ellentétes hatást váltanak ki a piacon - panaszkodnak a szeszgyártók.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








