Drasztikusan, 6-7 százalékkal eshet 2009-ben a magyarországi sörfogyasztás, a gyártók közvetlenebb értékesítéssel és jelentős árpromóciókkal próbálják az eladásaikat növelni.
A tavalyi átlagos 9 százalékos zsugorodás után idén újabb 6-7 százalékkal fogyatkozhat a magyar sörpiac. A bolti értékesítések kevésbé csökkennek ez évben, várhatóan csupán két százalékkal, ezzel szemben a vendéglátóhelyek eladásai akár 12%-os zuhanást is elszenvedhetnek - írja a Világgazdaság.
A Magyarországon eladott sörök mennyisége - ezzel párhuzamosan a sörgyártás is - már három éve folyamatosan csökken. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy a vállalatok árbevétele is folyamatosan apad. A Heineken idén például a 4-5 százalékos volumencsökkenése mellett mintegy 2%-os (közel 1 milliárd forintos) árbevétel növekedést vár, amely részben a drágább termékek nagyobb arányú értékesítésének lesz köszönhető.
Nem csak a drágább sörök keresletének növekedése fékezi a sörgyárak árbevételének zsugorodását. A Heineken 2010-ben mintegy 5-10 forinttal növeli a kiskereskedelmi forgalomba kerülő termékei árát, a csapolt sörök körében pedig 5%-os áremelést terveznek. A nyereségesség fenntartása érdekében pedig a működési költségek folyamatos csökkentésére törekednek.
A piacszerzés érdekében a Dreher Sörgyárak Zrt. értékesítési szakemberei elsősorban nem országos kampányokban látnak kitörési lehetőséget, hanem a közvetlen, célzott marketingben. Szintén így vélekednek a Borsodi Sörgyárnál is, ahol személyre szabott árazással és akár csapolással kapcsolatos tanácsadással is az ügyfelek rendelkezésére állnak - írja a lap.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








