Drasztikusan, 6-7 százalékkal eshet 2009-ben a magyarországi sörfogyasztás, a gyártók közvetlenebb értékesítéssel és jelentős árpromóciókkal próbálják az eladásaikat növelni.
A tavalyi átlagos 9 százalékos zsugorodás után idén újabb 6-7 százalékkal fogyatkozhat a magyar sörpiac. A bolti értékesítések kevésbé csökkennek ez évben, várhatóan csupán két százalékkal, ezzel szemben a vendéglátóhelyek eladásai akár 12%-os zuhanást is elszenvedhetnek - írja a Világgazdaság.
A Magyarországon eladott sörök mennyisége - ezzel párhuzamosan a sörgyártás is - már három éve folyamatosan csökken. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy a vállalatok árbevétele is folyamatosan apad. A Heineken idén például a 4-5 százalékos volumencsökkenése mellett mintegy 2%-os (közel 1 milliárd forintos) árbevétel növekedést vár, amely részben a drágább termékek nagyobb arányú értékesítésének lesz köszönhető.
Nem csak a drágább sörök keresletének növekedése fékezi a sörgyárak árbevételének zsugorodását. A Heineken 2010-ben mintegy 5-10 forinttal növeli a kiskereskedelmi forgalomba kerülő termékei árát, a csapolt sörök körében pedig 5%-os áremelést terveznek. A nyereségesség fenntartása érdekében pedig a működési költségek folyamatos csökkentésére törekednek.
A piacszerzés érdekében a Dreher Sörgyárak Zrt. értékesítési szakemberei elsősorban nem országos kampányokban látnak kitörési lehetőséget, hanem a közvetlen, célzott marketingben. Szintén így vélekednek a Borsodi Sörgyárnál is, ahol személyre szabott árazással és akár csapolással kapcsolatos tanácsadással is az ügyfelek rendelkezésére állnak - írja a lap.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé