A wellness‑szállodák teltházközeli karácsonyt várnak, a vendégek pedig egyre inkább a kényelmes ünneplést választják az otthoni készülődés helyett.
2005. január-júliusban a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma kismértékben emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte a KSH. Míg az év elején a külföldi vendégéjszakák száma az előző évinél 10-20 %-kal volt magasabb, addig a nyári hónapokban (június-július) 3-4%-kal elmaradt. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele számottevően nőtt.
2005. január-júliusban a kereskedelmi szálláshelyekre 1.9 millió külföldi vendég érkezett, akik több mint 5,9 millió vendégéjszakát töltöttek el. 2004 azonos időszakához képest 7%-kal több vendég 2%-kal több éjszakát töltött el a szálláshelyeken. Az Európai Unió országaiból érkezett a külföldi vendégek közel háromnegyede, vendégéjszakáik száma megközelítette a 4.5 millió éjszakát. A fontosabb küldő országok közül kiemelkedő növekedést mutat a Nagy-Britanniából hazánkba irányuló vendégforgalom. bAZ első félévben összesen 192 ezer brit érkezett hazánkba.
A szálloda típusú egységek (szállodák és panziók) 3-5, a turista- és az ifjúsági szállók 15%-kal több - külföldiek által igénybe vett - éjszakát regisztráltak, az üdülőházak és a kempingek mérsékelt forgalomról számoltak be az egy évvel azelőttihez viszonyítva. A gyógyszállodákban 8%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a külföldi állampolgárok. A külföldivendég-forgalom bővülése a Közép-Magyarország régióra koncentrálódott; Észak-Magyarországon és a Közép-Dunántúlon a tavalyihoz hasonló vendégforgalom, a többi régióban 3-7%-os csökkenés figyelhető meg.
A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek közel 2 millió belföldi vendéget fogadtak, akik 4.9 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 5, a vendégéjszakák száma 3%-kal magasabb volt az egy évvel korábbinál. A szállodai forgalom nagyobb mértékben emelkedett az átlagosnál: 12%-os volt a vendégek, 10%-os a vendégéjszakák számának növekedése. A többi szállástípusban - a kempingek kivételével - a belföldivendég-forgalom mérséklődött. A Közép-Magyarország, a Közép-Dunántúl, a Dél-Dunántúl és a Dél-Alföld tervezési-statisztikai régiókat jelentős (5-9%-os) fellendülés jellemezte.
A szállodák átlagosan 45.8%-os szobakihasználtsággal működtek, ez az előző év azonos időszakában 44.5% volt.
A kereskedelmi szálláshelyek összesen 117.8 milliárd forint bevételt értek el az első hét hónapban, ami folyó áron 14%-os növekedésnek felel meg, viszonyítva a 2004 azonos időszakához. Ezen belül a szállás-díjbevétel 14, a szálláshelyi vendéglátás 1, az egyéb szogáltatások bevétele 30%-kal nőtt. A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági (H) ág együttes fogyasztóiár-indexe január-júliusban 6%-os növeke-dést jelzett a megelőző év azonos időszakához képest.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








