Az ALDI Magyarország saját karácsonyi vásárt nyit Budapest belvárosában, hogy az ünnepi készülődés hangulatát valóban mindenki számára elérhetővé tegye.
Emelkedő pályára kerültek a kamatok a felgyorsuló infláció eredményeként, ám az év első hat hónapjában 13 százalékkal nőtt a személyikölcsön-folyósítások összege - közölte az egyik pénzintézet. Az idén a személyi kölcsönt felvevők 31 százaléka felújításra fordította az összeget, szemben a 2021-es 29 és a 2020-as 23 százalékos aránnyal. Az autóvásárlás aránya 23 százalékra csökkent az előző két évre jellemző 30 százalék körüli szintről.
Előtérbe került a lakásfelújítás a személyi kölcsönt felvevők körében az idén, míg tavaly a lakásfelújítás és az autóvásárlás azonos népszerűségnek örvendtek - derül ki a K&H összefoglalójából, amely szerint az emelkedő kamatok ellenére az első félévben nőtt a folyósított személyi kölcsönök összege.
Az egyre magasabbra emelkedő infláció letörése érdekében folyamatosan emelte az alapkamatot a Magyar Nemzeti Bank, ez a személyi kölcsönök átlagkamatán is nyomot hagyott. Júniusban az átlagos hitelköltség-mutatójuk 15,2 százalékos volt, szemben az egy évvel korábbi 12,14 százalékkal. A banknál ennél kisebb mértékben nőtt a személyi kölcsönök átlagkamata, ennek ellenére a folyósított összeg 13 százalékkal, azaz 2,7 milliárd forinttal emelkedett az idei első félévben.
Mire kell a személyi kölcsön?
A pénzintézet adataiból látszik az is, hogy a személyi kölcsönt igénylők egyre nagyobb része lakásfelújításra fordítja az összeget.

Ebben az évben a K&H személyikölcsön-folyósítások 31 százalékánál volt ez a cél, míg 2021-ben 29 százalék, 2020-ban pedig 23 százalékos volt az arány. Érdekesség, hogy az építőanyagok, illetve a szakipari munkák drágulása ellenére a felújítási céllal felvett személyi kölcsönök átlagos összege érdemben nem változott az utóbbi években. Ezzel párhuzamosan tavaly még szerény mértékben, a legutóbbi néhány hónapban viszont látványosan csökkent az autóvásárlási céllal személyi kölcsönt igénylők aránya: 2020-ban 32 százalékuk, 2021-ben 29 százalékuk vette fel a kölcsönt autóra, idén 23 százalékuk
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. Az autódrágulás szerepet játszhat abban, hogy akik autóvásárlási céllal igényeltek személyi kölcsönt, a múlt évhez képest 3 százalékkal nagyobb összeget, 1,8 millió forint összegű kölcsönt vettek fel. A személyi kölcsön célokat nézve a hitelkiváltás aránya az idén 10 százalékot tett ki, a tartós fogyasztási cikkekre pedig a felvett hitelek 13 százaléka ment el.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








