Az adventi–ünnepi időszak megnövekedett utasforgalmára készülve a MÁV-csoport több vonalon és távolsági autóbuszjáraton is
Míg a lakásárakban kevésbé, a kiadó lakások bérleti díjaiban annál inkább érződött a járvány hatása. A külföldi turisták eltűnése miatt a rövidtávú, turisztikai célú lakáskiadás üzletága szünetel, ami részben a hosszútávra kiadó lakások kínálatának bővülését eredményezte. Ha nem is állították át az összes Airbnb-s lakást hosszútávra, a kínálat érezhetően bővült, ami a kereslet szűkülésével együtt a bérleti díjak közel 20 százalékos csökkenéséhez vezetett.
A járvány valamelyest átértékelte a vásárlói preferenciákat is. Szinte közhely, hogy a lezárások alatt megnövekedett otthonmaradási idő miatt nőtt a teraszos lakások és a kertesházak iránti igény és az előrejelzések szerint ez a következő egy évben is így maradhat.
Lássuk, hogy nyilatkoztak erről a Portfolio-nak a megkérdezett szakértők!
- Balla Ákos (Balla Ingatlan) szerint Budapest és a nagyvárosok agglomerációja, valamint a Balaton környéke iránt a jövőben is erős lehet a kereslet.
- Balogh László (Ingatlan.com) is hasonlóan nyilatkozott, szerinte a nyaralók, a vízparti területek, az agglomerációs övezetek és a kistelepülések lehetnek a következő év slágerei.
- Benedikt Károly (Duna House) úgy látja, hogy a COVID hatásként emlegetett családi házak és agglomerációs területek felértékelődése mellett talán kevesebb szó esik a kisebb, kedvezőbb árú ingatlanok iránti keresletnövekedésről, pedig ez szintén érzékelhető a piacon. Közvetítői tapasztalat alapján egyre többen költöznek ki az úgynevezett „mamahotelekből” és kezdenek önálló életet egy kisebb lakásban. Ezt a típusú igényt is fokozta a COVID okozta bezártság, valamint a kedvező hitellehetőségek.
- Incze Zsombor (Takarék Csoport) a gazdaságilag fejlettebb régiókban és a városokon belüli prémiumterületeken, elsősorban a zöldövezeteknél vár növekvő keresletet.
- Kiss Ákos (Property Market) az új építésű lakások iránti kereslet növekedésére számít.
- Kricsfalussy Tamás (Metrodom) szerint a főváros középső és külső kerületeiben a szűkebb és tágabb agglomerációban, a megyeszékhelyeken, de jó eséllyel a népszerű üdülőövezetekben is erősödni fog a kereslet.
- Sápi Zoltán (Budapesti Lakáspiaci Riport / Eltinga) több szakértőhöz hasonlóan az agglomerációkban található családi házak, sorházak, valamint a vízparti települések ingatlanjai iránt vár növekvő vásárlói érdeklődést.
- Valkó Dávid (OTP Ingatlanpont / OTP Jelzálogbank) szerint pedig a Balaton mellett, a nagyobb városokban, azok agglomerációjában, illetve a budapesti új és újszerű társasházi lakások, valamint nagyvárosi agglomerációkban új építésű, újszerű családi-, iker-, és sorházak iránt lehet erősebb a következő egy évben a kereslet.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








