A nagymértékű vagyonnövekedés többek között a lakásvagyon növekedésének és a hitelkártya- valamint diákhitel-adósság csökkenésének köszönhető.
Idén is megjelent a Cetelem évente elkészített, az európai - köztük a magyar - fogyasztási és megtakarítási szokásokat vizsgáló kutatása. A kutatás meglepő eredményre jutott az Y generáció megítélésével kapcsolatban.
A Cetelem franciaországi anyacége több mint 30 éve, évente egyszer elkészíti az európai fogyasztási szokásokat vizsgáló körképét. A reprezentatív kutatásban idén 17 ország 17 ezer állampolgára vett részt.
A kutatás eredményeiből kiderült, hogy az európai polgárok egyre pozitívabban látják a világot: mind saját országuk, mind a saját helyzetüket egyre jobban értékelik. A mélypont egyébként 2013-ban volt, azóta folyamatos a javulás ebből a szempontból. Öt évvel korábban még átlagosan 3,7-re értékelték az európaiak saját országuk helyzetét, mostanra azonban az átlag már 5,2-re emelkedett.
A magyar értékek követik az európai trendet: a 2013-as mélypont óta Magyarországon is folyamatosan, évről-évre egyre egyre pozitívabban látja a helyzetét a lakosság. Nálunk ugyanakkor kevésbé bizakodóak az emberek: a jelenlegi adat 4,1 lett, és 2013-ban is jóval alacsonyabb volt az európai átlagnál, a maga 2,6-os értékével.
Egyre többet fogyasztanánk
Az európaiak 47 százaléka szeretne többet fogyasztani az elkövetkező év során, ugyanakkor 45 százalék többet szeretne megtakarítani is. A magyar értékek itt is jelentősen eltérnek az európai átlagtól: a magyarok mindössze 28 százaléka mondta, hogy szeretne többet fogyasztani. Megtakarítási téren kisebb a lemaradásunk: a magyarok 43 százaléka szeretne többet megtakarítani.
Érdekesség, hogy noha a magyarok többsége évről évre úgy nyilatkozik, hogy nem szeretne többet költeni a tavalyinál, a valóságban nem ez történik: az utóbbi időszakban Magyarországon folyamatosan emelkedik a fogyasztás. Ez meglátszik a személyi kölcsönök állományának folyamatos emlkedésében is: idén az első negyedévben 55 százalékkal emelkedett ez az érték.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fogyasztás emelkedését érzékeli a Cetelem is: náluk 2017-re a szemlélyi kölcsönök állománya meghaladta a válság előtti csúcsértéket. De érzékelhető a fogyasztás növekedése az áruhitelek esetén is, amelyek darabszáma 25 százalékkal emelkedett 2013 és 2017 között.
Érdekes eredmények az Y generációról
A kutatás minden évben készül egy speciális, csak az adott évben feltett kérdéssorral. Idén ez a kérdéssor a 18-35 év közötti generációra vonatkozott. A kutatásból érdekes kettősség mutatkozott ki: a 35 évnél idősebbek többnyire negatív véleménnyel vannak a fiatalabbakról, miközben a fiatalok inkább pozitív tulajdonsággal jellemezték saját magukat.
Ez az eltérés éppen Magyarországon a legnagyobb: a magyar Y generációról vannak a legrosszabb véleménnyel az idősebbek. Pedig úgy tűnik, hogy a magyar fiatalok is mondhatni konzervatív beállítottságúak: 57 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy számára a család, a családdal töltött idő a legfontosabb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok
- Komoly meglepetést okozott az oszakai állatkert vízilova
- BL-negyeddöntő: egygólos előnyben a Veszprém
- Érkezik az újabb alaptörvény-módosítás – a nap hírei
- Drámai helyzetbe kerültek a hollandok
- Saját fiát szúrta hasba a kialakult vita hevében