Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
Festés, tapétázás, konyha- és fürdőszoba-felújítás - ezek legfőbb célok, amire az igényelt személyi kölcsönt fordítanák az emberek a CIB Bank megbízásából készült kutatás szerint.
A CIB megbízásából készített reprezentatív kutatás szerint a lakásfelújítás, mint hitelcél a lakásvásárlás után a legelfogadottabb Magyarországon: a megkérdezettek 73 százaléka véli úgy, hogy felelősségteljes döntés lakás vásárlásához hitelt felvenni, és 58 százalék gondolja ugyanezt a felújítás esetében is. A lakásfelújítás olyan hitelcél, mely a család előrelépését támogatja, hiszen ennek hatására az életminőség, a körülmények javulnak. A felújítás lehet bővítés - például egy új szoba kialakítása -, de akár olyan energetikai korszerűsítés is, amely hosszú távon a rezsi csökkenését eredményezheti.
A kutatásban megkérdezettek nagy része (91 százalék) a múltban már végzett lakásfelújítást otthonában, de közel ugyanennyien (85 százalék) terveznek ilyen munkálatokat a jövőben is. A legtöbben - a válaszadók 83 százaléka - festenének/tapétáznának, de sokan vágnának bele a nagyobb háztartási gépek, bútorok cseréjébe, illetve a konyha, fürdőszoba felújításába is. Fűtéskorszerűsítésre a megkérdezettek 60 százaléka készül, míg hőszigetelést felük tervez.
A lakásfelújítási munkálatok átlagos költségvetése 670 ezer forint körül alakul. A megkérdezettek 25 százaléka azonban hitelt is igénybe vesz. A hitelt felvevők többet fordítanak a felújításra: átlagosan 685 ezer forintot igényelnek a banktól, a saját erő pedig átlagosan 30 százalék, ami azt jelenti, hogy közel egymillió forintot költenek ingatlanuk felújítására.
Ez összhangban van a CIB Bank tapasztalataival, mely szerint az átlagos hitelösszeg a személyi kölcsönök esetében ma már 1,3 millió forint a két évvel ezelőtti 800 ezer forint helyett. A személyi kölcsön igénylések esetében az átlagos hitelösszeg növekedése mellett szintén jellemző, hogy az ügyfelek mintegy negyede a maximálisan rendelkezésre álló futamidőt választja, mely a CIB-nél 7 év. Az átlagosan választott futamidő 4 év a banknál.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A következő hónapokban várhatóan tovább növekszik majd a kereslet a személyi kölcsönök iránt, jellemzően ugyanis a tavaszi időszakban a legnagyobb a személyi kölcsön igénylések száma.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








