A karácsonyi túlköltekezés után sokan szembesülnek pénzügyi nehézségekkel. Ám ezeket azért lehet enyhíteni.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az OTP Bank Nyrt. (OTP) hitelkártyákkal kapcsolatos tájékoztatási gyakorlata során a kamatmentes visszafizetés lehetőségeiről adott tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat. A GVH ezért 38 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra, illetve kötelezte arra, hogy az érintett ügyfelei számára jelenértéken fizesse vissza a jogtalanul felszámított kamatokat.
A bevett piaci gyakorlatnak megfelelően az OTP hitelkártyái is kamatmentesen használhatóak vásárlásra abban az esetben, ha a fogyasztó az elszámolási időszakot követő türelmi időszakban teljes egészében visszafizeti a felhasznált hitelkeretet. A GVH az eljárás során megállapította, hogy az OTP a hitelkártyákkal kapcsolatos kereskedelmi gyakorlatában (sem a marketingkommunikációjában, sem az Üzletszabályzatában) nem tájékoztatta arról a fogyasztókat, hogy abban az esetben, ha az (első) elszámolási időszakot követő (első) türelmi időszakban a kizárólag vásárlásra felhasznált hitelkeretet (és az esetlegesen felmerülő egyéb követeléseket) teljes egészében nem fizetik vissza, akkor elveszítik a következő időszakra vonatkozó kamatmentességüket is, függetlenül attól, hogy az ebben az időszakban felhasznált hitelkeretet teljes egészében visszafizetik.
Ezzel a kamatszámítási gyakorlattal az ügyfeleknek az egyszeri késedelmük miatt két elszámolási időszakban is kamatot kellett fizetniük. Egyrészről abban az elszámolási időszakban, amikor ténylegesen késedelembe estek, másrészről az azt követő elszámolási időszak után is, még akkor is, ha a felhasznált hitelkeretet teljes egészében visszafizették.
A GVH megállapította, hogy az OTP a fenti magatartásával a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 38 millió forint bírság megfizetésére kötelezte, valamint arra, hogy a vizsgált időszakban (2012. január 1-től 2013. december 18-ig), a fenti kamatszámítással érintett ügyfelei számára jelenértéken fizesse vissza a jogtalanul felszámított kamatokat. A fentieken túl az OTP-t a GVH arra is kötelezte, hogy a határozatról a fogyasztókat bankfiókjaiban elhelyezett hirdetményein és honlapjának nyitóoldalán is tájékoztassa.
A bírság kiszabása során súlyosító körülményként értékelte a GVH, hogy az intenzív kereskedelmi gyakorlattal a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás, valamint azt, hogy a magatartás - figyelemmel a nagyszámú ügyfélre - alkalmas arra, hogy összességében nagy vagyoni hátrányt okozzon a fogyasztók számára. Enyhítő körülményként a GVH számításba vette, hogy az OTP 2013. december 18-tól a fenti kamatszámítási gyakorlatát rögzítette az egyébként 2003-tól változatlan kamatszámítási szabályokkal rendelkező Üzletszabályzatában.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Óriási botrány robbant: úgy vertek át rengeteg Visa és MasterCard kártyatulajt, hogy észre se vették
A kártérítésre azok az ügyfelek jogosultak, akik független, nem banki üzemeltetésű ATM-eknél fizettek díjat készpénzfelvételkor.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








