A pozitív adóslista körüli viták elhúzódása miatt a bankok új adósminősítési eszközök kidolgozásán fáradoznak. Az ügyfeleket a jövedelmük alapján különböző kategóriákba sorolják, amire júniustól jogszabály kötelezi őket. Az AXA Bank már jó ideje alkalmazza ezt a módszert, ők 10 minősítési kategóriát alakítottak ki.
A jobb besorolással rendelkező ügyfelek kedvezőbb kamatok mellett juthatnak kölcsönhöz, a kockázatosabb ügyfeleknek viszont kamatfelárat számítanak fel. A besorolást a jövedelem mellett befolyásolja még az ügyfél iskolai végzettsége, életkora, munkája, beosztása, családi állapota, valamint a fedezetként felajánlott ingatlan elhelyezkedése és hitelbiztosítéki értéke.
Az első és az utolsó kategória között 5 százalékpontos különbség is lehet, ami azt jelenti, hogy kategóriánként fél százalékponttal változik a kamat. A legtöbb igénylő a bank nyilvánossá tett adatai szerint a negyedik kategóriába tartozik.
Ezzel a gyakorlattal szemben sokan a pozitív adóslista létrehozásáért küzdenek. A havi részleteket rendszeresen időben befizetőknek viszont rossz hír, hogy a bankok rengeteg információval rendelkeznek a már évek óta törlesztő ügyfeleikről, mégsem terjedt el széles körben egy a jó adósokat kedvezményekkel illető, a rendszeresen mulasztókat pedig kamatfelárral sújtó rendszer.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök
- Kaiser Ferenc: a mérsékelt izraeliek nem Iránt féltik, hanem az amerikai fegyvercsomagot
- Az iráni elnök egyelőre nem köti Izraelhez a hajnali akciót
- Lázár János döntött: szétrobbantották a MÁV központját
- Kiderült, mikor indul az új otthonfelújítási program
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben