Csillagászati összeget, mintegy 2,32 milliárd eurót (638 milliárd forintot) nyert az El Gordo (A Kövér) elnevezésű, hagyományosan karácsony előtt megrendezett spanyol lottó több ezer nyertese.
Kedd reggel kilenckor Spanyolország egy emberként tapadt a képernyőkre, vagy kapcsolta be rádióját, számítógépét. A szokásnak megfelelően ekkor kezdődött ugyanis a nyertes szelvények kihúzása, melyre idén egy televíziós show keretében került sor a madridi Szent Ildefonso Iskola diákjainak közreműködésével.
Idén a 78294-es szám bizonyult szerencsésnek. Az e számot viselő 1950 szelvény mindegyike 300 ezer euróval (82,5 millió forinttal) tette gazdagabbá birtokosát. A szerencsés kéznél úgy tűnik, fontosabb volt a szerencsés lakhely, hiszen a nyertes szelvények mindegyikét egy Madrid központjában található lottózóban adták el.
Az El Gordo elnevezésű fődíjon kívül több ezer kisebb nyereményt is kiosztottak.
A teljes nyereményt tekintve a világ legbőkezűbb lottójának számító, 1812-ben alapított El Gordo egyfajta karácsonyhoz kapcsolódó ünnepi hagyománnyá vált Spanyolországban.
A minden év december 22-én tartott szerencsejáték idei bevétele becslések szerint mintegy 3 százalékkal elmarad a tavalyitól, de még így is eléri a 2,7 milliárd eurót. Ez azt jelenti, hogy 2009-ben a spanyolok fejenként átlagosan 60 eurót (16500 forintot) költöttek a játékra.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szerencsejáték nemcsak az embereket szórakoztatja, hanem a kincstár is jól jár: a nyeremények kifizetése után fennmaradó bevétel ugyanis a spanyol államkasszát gazdagítja.
Spanyolországban január 6-án, Vízkeresztkor is tartanak egy hasonlóan nagyszabású lottójátékot, melyet a kis Jézusról El Ninonak, a Gyereknek neveznek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








