Júniusban javult a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe, a legutóbbi hónapokhoz képest. A piackutató vállalat havonta végzett felmérése alapján az index a hatodik hónapban 45 pont, a májusi és áprilisi 40-40, illetve a márciusi 37 után. A fogyasztói közhangulat a vásárlási kedv szempontjából a legkedvezőbb.
Személyes anyagi helyzetét jónak látja a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 11 százaléka, míg májusban csak 7 százalék. Rossznak 40 százalék tartja saját pénzügyi kilátásait, szemben az egy hónappal korábbi 46 százalékkal.
Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről a válaszadók 62 százaléka mondta májusban azt, hogy rosszak, míg júniusban 54 százalék. A jó véleményt képviselők aránya 4-ről 5 százalékra változott.
Összességében a fogyasztói bizalom negatív trendje áprilisban állt meg. Sőt júniusban az emberek már optimistábban ítélik meg mind személyes anyagi kilátásaikat, mind a hazai munkalehetőségeket az elkövetkező tizenkét hónapban.
A fogyasztói bizalmi index harmadik összetevője: Ki, hogyan vélekedik arról, hogy a mostani időszak, a mai árakat és személyes anyagi helyzetüket figyelembe véve alkalmas-e a számukra szükséges és kívánatos termékek megvásárlására. A májusi 40 százalék után 37 százalék tartja rossznak a jelen helyzetet vásárlás tekintetében. Jónak pedig 11 százalék, ahogyan az előző két hónap során is.
Matematikailag a fogyasztói bizalmi index nulla és 200 pont között lehet, de gyakorlatilag általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont között szoktak mozogni a számok. A júniusi, 45 pontos mutatóhoz képest érzékelhetően bizakodóbbak a nagyobb jövedelmű és magasabb iskolai végzettségű válaszadók. Viszont a fiatalok optimizmusa már nem emelkedik ki a többi korosztály közül.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az index mellett a kutatás feltárt a megtakarításokra, illetve a hiteltartozásokra vonatkozó néhány fontos tényt. Csak társadalmunk kis része rendelkezik megtakarított pénzzel; a válaszadók 14 százaléka. Többségük, 83 százalékuk nem változtatott befektetéseivel kapcsolatban semmit.
Deviza alapú hiteltartozása a megkérdezettek 21 százaléka van. A márciusi mélypont óta azonban egyre kevésbé pesszimisták a visszafizetést illetően. Amíg ugyanis márciusban a válaszadók 65 százaléka mondta, hogy komoly problémát fog jelenteni neki a hitel törlesztése, addig júniusban már csak 38 százalék. Igaz, a többség (52 százalék) látja úgy, hogy kisebb nehézségek adódhatnak a hitel törlesztésénél.
Forint alapú hitelét fizeti vissza részletekben a megkérdezettek 13 százaléka. Sőt, 3 százalékuknak van forint és deviza alapú hiteltartozása.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


