A 30 egységből álló McCafé lánc 24,5 százalékos forgalomnövekedéssel 2008-ban is megőrizte piacvezető helyét a hazai kávézópiacon. A McDonald's kávézóiban 2008-ban 2,6 millió vendéget szolgáltak ki: 21 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. 2009 első 5 hónapjában 11 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak az előző év hasonló időszakához képest a már tavaly is üzemelő McCafé egységekben. Ebben az időszakban az új üzletek nyitásával együtt a teljes kávézólánc forgalma 32 százalékkal nőtt.
A magyarok leginkább az erős eszpresszót, a habos cappuccinót veszik, sütemények közül a karamellás sajttorta a zászlóshajó termék. A hazai McCafé stáb szakmai képzése mintául szolgál a nemzetközi hálózaton belül: a magyar élcsapat baristái tréningezik a környező országok McCafésait.
2008 év végére már 30-ra bővült a McCafé hálózat egységeinek száma. Az elmúlt évben a McDonald's kávézóláncának forgalma elérte a 780 millió forintot, 2007-hez képest ez 36 százalékos növekedést jelent (az új éttermekkel együtt). A kávézólánc egységei tavaly 2,6 millió vendéget szolgáltak ki. Azokban az éttermekben, ahol McCafé is működik, a vendégforgalom 11 százalékát adják a kávéra, süteményre betérők.
A vendéglátóiparban általánosan tapasztaltakkal ellentétben a magyarok a kávézás élményén nem spórolnak. 2009 első 5 hónapjában, az előző év hasonló időszakában is üzemelő McCafé egységekben 11 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak, a tavaly május után nyílt kávézók forgalmával együtt pedig összesen 32 százalékkal nőtt a kávézólánc forgalma.
A magyarok töretlen kávézási kedvéről árulkodik, hogy 2008-ban 14 tonna, azaz egymilliónál is több csésze kávét fogyasztottak el a McCafé vendégei. 2009 folyamán már az első öt hónapban a tavalyi hat hónap mennyiségét, 7,7 tonnát használtak fel a kávézók. A magyar vendégek körében legnépszerűbb a karamellás sajttorta, az eszpresszó, a cappuccino és a jeges kávé.
A vállalat jelenleg ― egy egység kivételével ― shop-in-shop rendszerben bővíti a McCafé láncot, azaz a gyorskiszolgáló éttermek részeként üzemelteti a kávézókat. A nagy nemzetközi kávézóláncok közül egyedül a McCafé terjeszkedik a fővároson kívül is intenzíven. Jelenleg 16 vidéki McDonald'sban üzemel kávézó.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 616 989 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 141 676 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"A vendégek egyre jobban szeretik a McCafét: többen és gyakrabban járnak hozzánk. Azt, hogy ilyen eredményeket produkálunk, többek közt 2 fő tényezővel magyarázom: kiváló minőségű és széles termékválaszték, valamint a versenytársainknál jóval kedvezőbb árképzés." - mondta Radek Janalík, a magyarországi McDonald's ügyvezető igazgatója.
A McCafék a környezettudatos vásárlók felé is nyitnak: 2008 elejétől UTZ minősítésű kávét használnak nemcsak a McCafé kávézóiban, de az éttermekben is. Az UTZ egy olyan globális minősítési program, melynek segítségével visszakövethető a kávé származása, és amely minősítés garantálja, hogy a kávét a helyi közösség érdekeit figyelembe véve, társadalmilag felelős módon termesztették. Jelenleg Magyarországon a McDonald's gyorsétterem-hálózat az egyetlen a vendéglátásban, amely UTZ minősítésű kávét kínál.

Tömegek adatait lopták el erről az appról: aki így utalt pénzt, annak a TB-száma is veszélyben lehet
A bank levélben értesítette az érintett ügyfeleket, és két év ingyenes személyazonosság-lopás elleni védelmi szolgáltatást ajánlott fel.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
-
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt (x)
A Soós Tészta Kft. több mint 40 éve nyújt kiváló minőségű tésztákat a vásárlók számára, és a KMÉ-védjegyet 26 termékük kapta meg.
-
Vásárlói élmény és innováció a hazai kiskereskedelemben (x)
Második alkalommal rendezték meg február 25-én a Visa Boltok Boltja verseny díjátadóját, amely a kiemelkedő vásárlási élményt nyújtó és innovatív megoldásokat alkalmazó fizikai üzleteket ismeri el.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


