A 30 egységből álló McCafé lánc 24,5 százalékos forgalomnövekedéssel 2008-ban is megőrizte piacvezető helyét a hazai kávézópiacon. A McDonald's kávézóiban 2008-ban 2,6 millió vendéget szolgáltak ki: 21 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. 2009 első 5 hónapjában 11 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak az előző év hasonló időszakához képest a már tavaly is üzemelő McCafé egységekben. Ebben az időszakban az új üzletek nyitásával együtt a teljes kávézólánc forgalma 32 százalékkal nőtt.
A magyarok leginkább az erős eszpresszót, a habos cappuccinót veszik, sütemények közül a karamellás sajttorta a zászlóshajó termék. A hazai McCafé stáb szakmai képzése mintául szolgál a nemzetközi hálózaton belül: a magyar élcsapat baristái tréningezik a környező országok McCafésait.
2008 év végére már 30-ra bővült a McCafé hálózat egységeinek száma. Az elmúlt évben a McDonald's kávézóláncának forgalma elérte a 780 millió forintot, 2007-hez képest ez 36 százalékos növekedést jelent (az új éttermekkel együtt). A kávézólánc egységei tavaly 2,6 millió vendéget szolgáltak ki. Azokban az éttermekben, ahol McCafé is működik, a vendégforgalom 11 százalékát adják a kávéra, süteményre betérők.
A vendéglátóiparban általánosan tapasztaltakkal ellentétben a magyarok a kávézás élményén nem spórolnak. 2009 első 5 hónapjában, az előző év hasonló időszakában is üzemelő McCafé egységekben 11 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak, a tavaly május után nyílt kávézók forgalmával együtt pedig összesen 32 százalékkal nőtt a kávézólánc forgalma.
A magyarok töretlen kávézási kedvéről árulkodik, hogy 2008-ban 14 tonna, azaz egymilliónál is több csésze kávét fogyasztottak el a McCafé vendégei. 2009 folyamán már az első öt hónapban a tavalyi hat hónap mennyiségét, 7,7 tonnát használtak fel a kávézók. A magyar vendégek körében legnépszerűbb a karamellás sajttorta, az eszpresszó, a cappuccino és a jeges kávé.
A vállalat jelenleg ― egy egység kivételével ― shop-in-shop rendszerben bővíti a McCafé láncot, azaz a gyorskiszolgáló éttermek részeként üzemelteti a kávézókat. A nagy nemzetközi kávézóláncok közül egyedül a McCafé terjeszkedik a fővároson kívül is intenzíven. Jelenleg 16 vidéki McDonald'sban üzemel kávézó.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
"A vendégek egyre jobban szeretik a McCafét: többen és gyakrabban járnak hozzánk. Azt, hogy ilyen eredményeket produkálunk, többek közt 2 fő tényezővel magyarázom: kiváló minőségű és széles termékválaszték, valamint a versenytársainknál jóval kedvezőbb árképzés." - mondta Radek Janalík, a magyarországi McDonald's ügyvezető igazgatója.
A McCafék a környezettudatos vásárlók felé is nyitnak: 2008 elejétől UTZ minősítésű kávét használnak nemcsak a McCafé kávézóiban, de az éttermekben is. Az UTZ egy olyan globális minősítési program, melynek segítségével visszakövethető a kávé származása, és amely minősítés garantálja, hogy a kávét a helyi közösség érdekeit figyelembe véve, társadalmilag felelős módon termesztették. Jelenleg Magyarországon a McDonald's gyorsétterem-hálózat az egyetlen a vendéglátásban, amely UTZ minősítésű kávét kínál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Varga Mihály elárulta, mennyivel tartozik az államnak a főváros
- Jókorát drágult a bárány
- Új világ köszöntött be a hazai bankautomatáknál
- Ébredezik a turizmus is
- Szeged–Veszprém a BL-ben: Kárpáti Krisztián szerint csak a pillanatnyi forma fog dönteni
- Nagy István: nagyobb hangsúlyt kell fektetni a zöldenergia térnyerésére