Az egészségükre kényes fogyasztók szívesen fogyasztanak előre gyártott salátákat, abban a tudatban, hogy sokkal jobbat tesznek vele a szervezetüknek, mint valami gyorséttermi menüvel. Pedig dehogyis.
Képünk csak illusztráció
Megdöbbentő eredményre jutottak a Which? magazin szakértői az előre elkészített saláták energia- és zsírtartalmával kapcsolatban. A szupermarketekben kapható saláták ugyanis sok esetben több kalóriát tartalmaztak, mint egy McDonald's-menü. Persze nem a termékekben található zöldségek és gyümölcsök felelősek az eredményért, hanem a benne lévá tészták, olajak, sajtok és öntetek.
Cadbury Creme Egg
A legrosszabb vásárnak a Morrison's ráksalátája bizonyult, mely jobban hízlal, mint egy Big Mac egy közepes krumplival. A 300 grammos saláta 855 kalóriát és 66,3 gramm zsírt tartalmaz - ami egy egészséges felnőtt igényeinek több mint 70 százalékát teszi ki. Bár a saláta szó szerepelt a termék nevében, mindössze néhány szelet uborka és egy kevés spenót képviselte a zöldségféléket. Az Asda tésztás cézársalátája csak kicsivel teljesített jobban. A salátában ugyanis csaknem annyi majonéz volt, mint csirke, így 43 gramm zsírt tudott felmutatni, ami hat darab Cadbury's Creme Egg zsírtartalmával volt egyenértékű.
Persze voltak üdítő kivételek is. A Sainsbury's zöldségsalátája alig 300 kalóriát és 14,8 gramm zsírt tartalmazott, a Thai csirkés nudlisaláta pedig 379 kalória mellett mindössze 6 gramm zsírt.
Igyekszünk utánajárni, vajon a magyar áruházakban kapható saláták vajon mennyire váltják be a hozzájuk fűzött egészséges életmódbeli reményeket.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ledöbbentek a méhészek az idei tavaszon
- Veteránautós esemény jön Esztergomban
- Nem mindennapi világbajnokságot rendeznek idén Szegeden
- Óriási pusztítást végeztek a hódok a Hármas-Körösnél
- A nyugat-antarktiszi jégtakaró számára még van remény – tanulmány
- BL negyeddöntőt játszik ma a Telekom Veszprém kézilabda csapata - sport a tévében