13 °C Budapest

Rejtett élelmiszerdrágulás: változatlan árak, csökkenő kiszerelés

Pénzcentrum
2008. szeptember 11. 14:00

Sok élelmiszergyártó úgy próbálja az áremelkedést a vevőkre hárítani, hogy azok észre se vegyék, vagyis nem az árat emelik, hanem a kiszerelést csökkentik. A CNN Money összegyűjtötte azokat a gyártókat, akik már próbára tették vásárlóik figyelmét. Érdemes itthon is szemfülesnek lenni!

A nyersanyagok és élelmiszerek drágulása nyomán sok gyártó, attól tartva, hogy a közvetlen áremelés jobban elüldözi vevőit, inkább a csomagoláson, illetve a nettó tömegen variál, amire ugye sokkal ritkábban ügyelünk vásárlás közben.

Júniusban például a gabonapehely óriás Kellogg csökkentette termékei kiszerelését, átlagosan 68 grammal, amit a cég szóvivője közölt. De nem a Kellogg az egyetlen cég, amelyik ugyan annyi pénzt kér kisebb mennyiségért!

Az Unilever is bevetette már ezt a technikát néhány terméke esetén, így például a Hellmann's majonézek, néhány fagylalt, illetve mogyorókrém esetén.

Jó marketingfogásnak, illetve költségcsökkentő módszernek tűnhet ez a cégek szemében, azonban egy júliusi felmérés eredményei szerint, a megkérdezettek 75 százaléka érzékelte a mennyiségek csökkenését, 71 százalékuk pedig rátapintott ennek okára is. Minden második ember pedig jobban preferálta volna, ha megmarad a mennyiség és az árat növelik a cégek.

Ennek praktikus okai is vannak, hiszen aki ritkábban jár vásárolni, és megszokta már az adott kiszerelést, nehezebben dönti el, hogy mennyit vegyen az "új" termékből.

MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A legnagyobb amerikai édességgyártó, a Hershey Co. augusztusban 11 százalékos áremelést jelentett be egyes termékein, a dráguló kakaóra, cukorra, édesítőszerekre, mogyoróra hivatkozva, azt azonban elfelejtette hozzátenni, hogy májusban már érvényesített valamennyit ebből, hiszen jónéhány terméke esetén 15 százalékkal csökkentett a kiszerelésen.

Hasonló lépésre szánta el magát a gyümölcsleveket gyártó Tropicana is, és lecserélte Amerikában az óriás kiszerelést kisebbre, azonban a dobozon ezt úgy hirdetik, mintha csak kényelmi szempontokból (könnyebb cipelni, és önteni is belőle) történt volna. A szóvívő szerint a vásárlók üdvözölték az új csomagolást, és a könnyebben visszazárható fedelet is.

Mást nagyon nem is tehettek, hiszen fellázadni mégsem lehet az élelmiszergyártók trükközései miatt, azonban figyelmes vásárlóként, hasonló de olcsóbb termék választásával sokat spórolhatunk!

NAPTÁR
Tovább
2021. május 13. csütörtök
Szervác, Imola
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 12. 21:06