A csökkenő élelmiszerárak kora véget ért, a brit háztartások egyre többet kell hogy költsenek a havonta rendelkezésre álló összegből a pénztáraknál. Egy átlagos bevásárlókocsinyi élelmiszer ára 8,3 százalékkal emelkedett az év eleje óta a legújabb adatok szerint, de vannak olyan termékek, ahol a növekedés több, mint 40 százalékot ért el.
A hús és a hal ára 22,9 százalékkal emelkedett január óta, miközben a friss zöldségek és gyümölcsök 14,7 százalékkal drágultak a BBC által készíttetett felmérés szerint. 7 termék esetében az árak emelkedése meghaladta a 40 százalékot is. Egy négydarabos csomag croissant például 47,4 százalékkal, a bolognai tészta 46,2 százalékkal, a sonka 45,4 százalékkal, a csirkemell pedig 42,6 százalékkal drágult.
A felmérés arra is rámutatott, hogy augusztusban ugyan csökkent az áremelkedés mértéke, mindössze 10 százalék volt, ami az utóbbi 5 hónapban a legalacsonyabb, még mindig egyre komolyabb terhet jelent a háztartásoknak, mivel ez adja a mindennapi költségek egyik legnagyobb részét. A jó hír, hogy már nem fognak az eddigi mértékben növekedni az árak, viszont a rossz hír az, hogy a szakértők szerint a csökkenés helyett megmaradnak a jelenlegi magas szinten.
Az élelmiszerek árának emelkedése jóval meghaladja az infláció mértékét, sokan arra bíztatják a vásárlókat, hogy alaposan nézzenek körül, mérjék fel, hogy mire is van szükségük, a pazarlást a legalacsonyabb szintre kell csökkenteni. Emellett érdemes lehet a szupermarketek mellett a házhozszállítást is vállaló internetes oldalakon keresztül rendelni, vagy legalább az árakat összehasonlítani, hogy mindenképpen a legkedvezőbb árat találják meg...
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Csiki Varga Tamás: a hidegháborús elrettentést idézné a nukleáris fegyverek telepítése Lengyelországba
- Parragh László: Magyarország Európa egyik legjobb szakképzési rendszerét hozta létre
- Jönnek az olcsó Teslák, kilőtt a részvény
- Sokmilliós bírságot kapott az Erste Befektetési Zrt.
- Ismét felcsendül az ország egyik legszebb énekhangja
- Tekintélyes összeget csapol le a kormány a rezsivédelmi alapból