A pénzügyi problémák, az ingatlanárverések és a magáncsődöt jelentett tömegek közepedte Nagy-Britanniában az ékszerek forgalma nem hogy nem csökkent, hanem nőtt is. A 2007-es nemesfém ékszerek forgalma 2,5 milliárd fontot (760 milliárd forint) ért el, ami 7 százalékkal magasabb, mint a 2003-as adatok. A növekedést ráadásul a felső kategóriás ékszerek eladása produkálta, amit viszont nem tud akárki megfizetni...
A legdrágább nemesfémből, a platinából készített gyűrűk és nyakláncok eladása 36 százalékkal emelkedett az elmúlt 4 évben, 2007-ben elérte a 75 millió fontot (22,8 milliárd foirnt). Annak ellenére, hogy sok család kénytelen meghúzni a nadrágszíjat az élelmiszerárak és a háztartás fenntartási költségeinek emelkedése miatt, egy tanulmány szerint 2008-ban további növekedés várható az ékszerek piacán.
Egyesek szerint ennek az az oka, hogy a vásárlók egyre inkább az egyedi darabokat keresik, amik minden valószínűség szerint a későbbiekben is megőrzik értéküket. Ezt kombinálva azzal, hogy a felsőkategóriás ékszereket gyakran érzelmi okokból veszik az emberek, máris azt eredményezi, hogy a piac a jelenlegi helyzetben is növekedni tud.
Az arany helyét lassan átveszi a platina, a tucat-ékszerekét pedig az egyedi és különleges darabok. Ez itthon is megfigyelhető tendencia (Tucat ékszer az arany: vegyél platinát!)
Iparági szakértők szerint az elkövetkezendő 5 évben az eladások további 8 százalékkal fognak nőni, 2013-ra elérve a 2,8 milliárd fontot (851,2 milliárd forint).
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó