Makó mostantól a pisztáciáról is híres lehet! A pisztácia különleges növény: külön porzós és termős fákból áll, így az ültetvényen Gábor és édesanyja kézzel porozták...
Egy korszak vége Pécsett, bezárt a Király utca legendás büféje: örökre elveszett a titkos receptjük is?
Évtizedekig a pécsi éjszakai élet megkerülhetetlen pontja volt a Király utca közepén álló Oázis büfé. Sikerének kulcsa pedig az a több mint 30 éve kifejlesztett, titkos recept volt, amelyet az eredeti üzemeltetők sosem adtak át az új tulajdonosoknak - ezzel meg is ásták a legendás gíroszos hely sírját.
A Király utca közepén lévő büfé évtizedekig fiatalok Mekkája volt, elképzelhetetlen volt, hogy a bulizók ne itt zárják az estét egy gírosszal - írta a Pécs Aktuál. A hely 2020-ig kategóriájában a város legjobbjának számított, azonban a tulajdonosváltás után a minőség rohamosan romlott, és a korábbi hírnevét sosem sikerült visszanyernie. Az utolsó bérlő jelentős tartozásokat halmozott fel a Pécsi Vagyonhasznosító és a NAV felé, ami végül a büfé bezárásához vezetett.
Bezárt Pécs kedvence, nem lesz többet Oázis gyros
Az Oázis sikerének egyik kulcsa az a több mint 30 éve kifejlesztett, titkos recept volt, amelyet az eredeti üzemeltetők sosem adtak át az új tulajdonosoknak. Ez a döntés nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a hely elveszítse a varázsát.
A receptet hárman – egy szír, egy jemeni és egy palesztin férfi – dolgozta ki még a kilencvenes évek közepén. Ekkor nyílt meg az Alibaba és a 40 szendvics nevű büfé az Apollo mozival szemben, amely később Oázis néven költözött a Király utcába. A büfé sikerének titka az volt, hogy a leleményes gíroszosok a hústornyot maguk rakták össze és fűszerezték, amíg a többi büfés ma is előre gyártva, fagyasztott állapotban vásárolja.
Az alapítók közül ketten ma is üzemeltetnek büféket Pécsen, azonban már nem használják az eredeti receptet. Elmondásuk szerint a pécsiek ízlésvilága megváltozott, az eredeti fűszerezést már ezért sem használják, alkalmazkodtak inkább a magyar ízléshez.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








