Eladó a kővágóörsi MOZI étterem – Olga konyhája, egy olyan hely, amely hosszú éveken át nemcsak vendégeket, hanem törzsvendégeket nevelt, és stabil pontja volt a...
Rengeteg a magyar vállalkozás, mégis elhasal a legtöbb: ez lehet az oka az RTL Cápája szerint
(…) most különösen nehéz a vállalkozók helyzete – mondta el a Pénzcentrumnak adott interjújában Dr. Varga Eszter bankár, befektető, jogász. Az RTL Cápák között című műsorának új Cápája a friss évad kapcsán többek között arról beszélt a Pénzcentrumnak, igazán nehéz most a hitelezők, befektetők helyzete.
A lehetőségek és a szabályozás terén milyennek ítéli meg Magyarországon a vállalkozási környezetet? Ahogy a szakember mondta: nehéznek.
De nem a magyar helyzetet, hanem jelenleg az egész világban uralkodó helyzetet. Azt kell mondjam, hogy paradigmaváltás történik. Káosz uralkodik, minden törékeny, pontszerű események azonnali világméretű hatást váltanak ki és a szorongás fokozódik. Nem lehet hosszú távú stratégiákat alkotni, teljesen újra kell gondolni nemcsak a vállalkozói, hanem a vezetői mivoltodat is, hogy mi a hatékony és mi lehet hasznos. A stresszorok intenzíven és folyamatosan jelen vannak és ezt kell tudni kezelni egy megemelkedett lelki ellenálló-képességgel.
Beszélt arról is, hogy Magyarországon nagyon kevés vállalkozás viszi sikerre az ötletét és ennek mi lehet az oka.
Nem ülnek le a konyhaasztalhoz, nem csinálnak kockás papíron egy alapszámítást (bevétel-kiadás), amit egy mezei háziasszony is elkészít a háztartás vezetéséhez, és sokszor nincs elég elkötelezettség és akarat bennük. Gyakran előfordul, hogy az első akadálynál megrémülnek és feladják. Egy vállalkozásnak maximálisan a része, hogy felmerülnek akadályok, problémák, hajnali 3-kor nézzük a plafont, hogy hogyan tudnánk azokat megoldani. Vannak nagyon nehéz időszakok, de ezek pallérozzák az elkötelezettséget és a jellemet, és ha megugorják ezeket a halálvölgyeket, akkor ebből megedződve, növekedve tudnak kikerülni és sikert elérni.
- mondta Varga Eszter, majd hozzátette:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Aki vállalkozó, akiben ez a szenvedély megvan, az az anyatejjel megvan. Teljesen mindegy, milyen kulturális környezetben vagy, ha ez a tehetség létezik, akkor az ki fog bontakozni. Nem a társadalmi, hanem az individuális meghatározottságról beszélnék. Coachként, befektetőként, hitelezőként, bankárként az a kötelezettségem, hogy a tehetség kibontakozásához hozzájáruljak. Az egy fantasztikus érzés, hogy egy vezető/tulajdonos/cég sikeréhez, valamilyen módon hozzájárultál. Nagyon régóta foglalkozom hitelezésekkel, és nagyon jó látni, hogy miből mi lett. Jó érzés a visszacsatolás, hogy hasznos, amit csinálsz.
Az interjúban szó esett arról is, hogy ilyen magas állampapírhozamok mellett, milyen hozamot lehet reálisan elvárni egy-egy befektetéstől. De a szakembertől ezen felül arról is beszélt, milyen területeket érez most igazán forrónak a befektetések világában, illetve azt is, mit figyel ő elsődlegesen egy-egy projekt kapcsán. A teljes cikket ide kattintva, a Pénzcentrum oldalán olvashatjuk tovább.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








